    From: Waldek <m...@a...nie.dam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagar cyfrowy
    Date: Thu, 20 May 2021 20:56:02 +0200
    <607711b8$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <607736a9$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <607a103e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <pNUmI.405437$PPIc.285638@usenetxs.com>
    <s7h5vo$37k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <VttoI.414782$qtBf.333913@usenetxs.com> <s7uk8t$1hfp$1@gioia.aioe.org>
    <60a53a23$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <s83oi1$so9$1@gioia.aioe.org>
    <60a628e4$0$513$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2021-05-20 o 11:16, Michal Jankowski pisze:

    > Miałem jeszcze w liceum w czasach PRL zegarek naręczny, który przez ok.
    > 11 miesięcy spóźniał się w sumie tylko 3-4 sekundy. Potem zaczynał
    > przyspieszać, przez miesiąc doganiał do zera i to był znak, żeby
    > wymienić baterię, bo zaraz potem zdychała.

    Co prawda mowa była o kwarcach :)
    Ale skoro już, to mój mechanik praktycznie nie wymaga korekty czasu
    Gdy go noszę, lekko spaźnia, gdy odłożę, lekko przyspiesza...
    wypadkowa różnica czasu jest na tyle nieznacząca ze nie ma potrzeby go
    regulować.

    Natomiast Oceanus (casio) z DCF-em gdy nie łapie "synka"
    spieszy ok 1s/tydzień - niestety nie wiem jaki ma kwarc,
    baterii nie posiada tylko akumulator ładowany solarnie.
    Dodatkowa zaleta tegoż rozwiązania, to brak rozszczelniania kopery
    /przy wymianie baterii/
    - po odkręceniu koperty, właściwie powinno się wymienić uszczelkę
    chyba że mamy model nie przeznaczony do głębszych kąpieli ;)