    From: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Zaginanie blachy wzdłużkrótkichodcinków
    Date: Wed, 16 Sep 2009 09:04:15 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3ee9157c-b86b-4c31-a819-c402af5d8f53@o21g2000vb
    l.googlegroups.com...
    On 15 Wrz, 20:25, "WM" <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam do wygięcia z blachy taką figurę
    > rozwijalną:http://www.narval.republika.pl/piramida1.
    pdf

    > Blacha aluminiowa ma wymiary arkusza A4 i grubość 1,5mm.
    >
    > Chciałbym uniknąć wykonywania drogiego tłocznika, gdyż zwykłe zaginanie
    > nie wymaga użycia szczególnie dużej siły.
    >
    > Jeżeli nie tłocznika, to czego można użyć?

    Nie musiałby być drogi. Bez tłocznika chyba się nie obejdzie, ale
    "tłocznik" to tu za wielkie słowo- potrzebujesz dwóch krawędzi od góry
    i pięciu od dołu. Trudno mi powiedzieć czy można zostawić swobodny
    obwód, ale raczej tak. Wstępnie te pięć krawędzi giętych w dół trzeba
    by odcisnąć na gumie na płasko, żeby blacha "wiedziała" gdzie ma się
    zacząć łamać. Też proste narzędzie. Kwestia wielkości serii. Bo jak
    jednostkowo, to ja bym powycinał trójkąty i polutował...

    A możesz podpowiedzieć jak polutować 1,5 mm blachę
    aluminiową? Też chciałbym umieć...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.