  • 161. Data: 2022-11-02 13:45:43
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 11:24, Cavallino pisze:

    > Nie wierzę.
    > Nie można być tak zahibernowanym, żeby nie dostrzegać związku między
    > zasyfianiem klimatu, a podnoszeniem się poziomu mórz i zagrożeniem dla
    > niżej położonych miejsc na planecie z tego powodu.

    Aha.
    To po części rozumiem.
    Czyli ten zakaz jest po to żebym nie miał wody powyżej kostek,
    i żeby południowcy nie przyjeżdżali do mojej wioski.
    To taka błyskotliwa poetycka przenośnia, żeby było wesoło.
    Ok niech będzie.

  • 162. Data: 2022-11-02 13:49:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2022 o 13:45, robot pisze:

    > Aha.
    > To po części rozumiem.
    > Czyli ten zakaz jest po to żebym nie miał wody powyżej kostek,

    Ty, ani nikt inny.

    > i żeby południowcy nie przyjeżdżali do mojej wioski. > To taka błyskotliwa poetycka
    przenośnia

    Łatwo rozumialna, zwłaszcza jeśli ktoś chce zrozumieć.

  • 163. Data: 2022-11-02 14:38:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 09:56:48 +0100, Cavallino wrote:

    > A o co pytasz i kogo?
    > Ja mówię ile wychodzi, a o przyczyny pytaj producentów.

    Aa, chyba ze tak.
    Czyli jak rozumiem - 6 do 10 kW wiecej na 100km ?

    > Być może.
    > Plus mniejsza jej wydajność, większe straty, większa gęstość powietrza itd

    > Tak.
    > Ale nie pokazuje preheat w domu czy na ładowarkach.
    > Oraz strat na ładowaniu.

    Czyli mniejsza wydajnosc baterii nie powinna miec wplywu na wynik.
    Tylko potem jakos zasieg dziwnie spada :-)

    > Nie wiem o czym gadasz.

    Ze inaczej to odczuje ktos, kto w dlugie trasy jezdzi, a inaczej ktos,
    kto na miasto z cieplego garazu wyrusza.
    A Ty masz mieszankę?

    > Teoretycznie tak.
    > Ale nie mam takiej funkcji (wymaga jakiejś rozbudowy instalacji, więc w
    > Kia kosztuje tyle że się nie opłaca).
    >
    > A jak miałem to w Zoe, to bardziej przeszkadzała niż pomagała.

    Ech te elektryki, co chwila jakies niespodzianki.
    A w spaliniaku tylko rachunek na stacji doskwiera :-)

    J.

  • 164. Data: 2022-11-02 15:28:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2022 o 14:38, J.F pisze:

    > Aa, chyba ze tak.
    > Czyli jak rozumiem - 6 do 10 kW wiecej na 100km ?

    Raczej 4,5 do 7,5 więcej.

    > Czyli mniejsza wydajnosc baterii nie powinna miec wplywu na wynik.

    O ile nie jest rekompensowana mimo wszystko jakimś podgrzewaniem jej.

    > Ze inaczej to odczuje ktos, kto w dlugie trasy jezdzi, a inaczej ktos,
    > kto na miasto z cieplego garazu wyrusza.

    Zawsze tak jest.
    Zużycia elektryków nie idzie wprost porównań, zbyt wiele parametrów na
    to wpływa

    > A Ty masz mieszankę?

    Nie do końca, garażu nie ogrzewam, a ładuję się na razie głównie na mieście.

    > Ech te elektryki, co chwila jakies niespodzianki.

    Jakie znowu niepodzianki i dla kogo?

    > A w spaliniaku tylko rachunek na stacji doskwiera :-)

    No tak, jak czegoś nie masz, to nie będzie robiło niespodzianek....
    Ale czy to powód żeby nie mieć?
    Elektryczna klima to niebo a ziemia w porównaniu do mechanicznej.
    Chłodzi kiedy potrzebujesz, w korku też.

  • 165. Data: 2022-11-02 15:51:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 15:28:58 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Zawsze tak jest.
    > Zużycia elektryków nie idzie wprost porównań, zbyt wiele parametrów na

    Spalinowych podobnie :-)
    Tym niemniej na ogrzewanie w dluzszej trasie nie narzekam - ciepla w
    spalinowym jest az za duzo.

    > Nie do końca, garażu nie ogrzewam,

    Ae zawsze cieplejszy.

    > a ładuję się na razie głównie na mieście.

    > Jakie znowu niepodzianki i dla kogo?

    Dla wlascicieli :-(

    > No tak, jak czegoś nie masz, to nie będzie robiło niespodzianek....
    > Ale czy to powód żeby nie mieć?

    Powod, zeby sobie kupic sprawdzone auto :-)

    > Elektryczna klima to niebo a ziemia w porównaniu do mechanicznej.
    > Chłodzi kiedy potrzebujesz, w korku też.

    Hm, teraz mam jakis automat i niby tak samo chlodzi kiedy potrzebuje.

    Tylko trudniej ustalic jak to na spalanie wplywa :-)

    Dorobic jakis automat, ktory przy hamowaniu silnikiem wlaczy klime,
    a przy rozpedzaniu wylaczy, chodzilo mi po glowie w poprzednim aucie,
    ale zdazyl przerdzewiec zanim zrobilem :-)

    Ciekawe, czy nowsze nie maja juz tego wbudowanego ..

    J.

  • 166. Data: 2022-11-02 16:19:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2022 o 15:51, J.F pisze:

    > Hm, teraz mam jakis automat i niby tak samo chlodzi kiedy potrzebuje.

    Do momentu zadziałania Start/Stop który wyłączy silnik.

    Złomem jeździsz, to nawet nie masz pojęcia jak taki "nowoczesny" system
    wybornie działa z mechaniczną klimą w ice.....

  • 167. Data: 2022-11-02 17:13:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trochę chujowo nie móc wjeżdżać na podziemne parkingi...

    Można, tylko nie wolno:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 168. Data: 2022-11-02 20:34:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 11:24:40 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > zasyfianiem klimatu, a podnoszeniem się poziomu mórz i zagrożeniem dla
    > niżej położonych miejsc na planecie z tego powodu.

    niby czym grozi ocieplenie wiadomo, ale wystarczy tez pomyslec,
    ze 15 tys lat temu byl tu stały lód.
    I stopnial bez udziału czlowieka.
    I pare razy tak stopnial.

    Ba - moze jeszcze wrocic. Moze wlasnie ratujemy przyszlosc.

    A poziom ... Shrek dawal dobry przyklad - o ile wzrosl na wyspie
    Statuły Wolnosci w NY?

    Albo o ile sie podniosl w niektorych obserwatoriach, co to od 200 lat
    mierza ...

    poziom Baltyku sie podobno podniosl o ~20 cm ... ale poziom gruntow w
    okolicy tez sie ponoc podnosi - skutek stopnienia lodowca, ktory
    tysiace lat wciskal w dół.

    J.

  • 169. Data: 2022-11-02 21:24:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2022 o 20:34, J.F pisze:

    > A poziom ... Shrek dawal dobry przyklad - o ile wzrosl na wyspie
    > Statuły Wolnosci w NY?

    A tam. Żuraw w gdańcku ma ponad pół tysiąca lat i dalej stoi nad tą samą
    rzeką:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 170. Data: 2022-11-02 22:50:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 21:24:53 +0100, Shrek wrote:

    > A tam. Żuraw w gdańcku ma ponad pół tysiąca lat i dalej stoi nad tą samą
    > rzeką:P

    No ale nas pol tysiaca nie interesuje, tylko 50, gdzie wypalilismy
    sporo paliw.

    A zuraw - dosc wysoko stoi, to sie moze pol metra nie rzucac w oczy.

    Poziom morza w NY
    https://tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sltrends_
    station.shtml?id=8518750

    widac ladny liniowy wzrost od ~150 lat, a przeciez ropy spalamy coraz
    wiecej.

    J.