  • 91. Data: 2022-10-31 08:29:31
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2022 07:07:21 +0100, Lisciasty napisał(a):

    > No ok ale to są 44kWh w warunkach, w których elektryk żre 13-15 :>

    Miałem oststnio okazję pogadać z taryfiarzem od hybrydowej Toyoty,
    pytałam jak się sprawdza. Facet jeździ 10 lat, bateria oryginalna. Na
    mieście pali 4l, na trasie 4,5. Dowiedziałem się czegoś o baterii - jest
    modułowa, w razie draki przyjeżdża serwisant i wymienia tylko uszkodzony
    moduł. Gość twierdzi że ta Toyota to najlepszy pomysł jaki miał w życiu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 92. Data: 2022-10-31 08:33:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gość twierdzi że ta Toyota to najlepszy pomysł jaki miał w życiu.

    I dlatego jej zakażemy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2022-10-31 08:41:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2022 08:33:06 +0100, Shrek napisał(a):

    > I dlatego jej zakażemy:P

    I słusznie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 94. Data: 2022-10-31 08:54:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Geniuszu wojskowości, mógłbyś choć poguglować chwilę zanim napiszesz
    > bzdury:
    > https://www.stefczyk.info/2022/10/09/abrams-x-ameryk
    anie-pokazali-czolg-nowej-generacji/

    " Dodatkowo nie będzie już miał słynnej turbiny gazowej, zastąpi ją
    napęd hybrydowy. Ten nie tylko będzie bardziej przyjazny dla środowiska
    i pomoże walczyć z globalnym ociepleniem - na czym bardzo zależy
    Pentagonowi "

    Taki elektryczny, że hybrydowy, oraz pentagonowi zależy na niskiej
    emisji co2;)

    "Firma ujawniła też, że dzięki nowemu napędowi będzie mógł się poruszać
    niemal bezgłośnie gdy będzie tego wymagała sytuacja"

    Tak cichy, że trzeba było wyciąć ścieżkę dzwiekową i wstawić czilową
    muzykę:P

    > http://www.naprad.eu/elektryczny-czolg-ripsaw-m5-zas
    iegiem/

    Czołg o masie 10 ton z armatą 30mm... To nie jest czołg tylko UGV czyli
    dron. To tak jakbyś porównywał elektrycznego drona do myśliwca, bo i to
    i to lata. BTW - na końcu, gdzie podają parametry piszą o EV2 który jest
    konstrukcją... cywilną a nie żadnym czołgiem. Ten M5 wyciąga już nie 100
    tylko 64 km/h (przyzwoicie) O zasięgu nic nie wiadomo.

    "Pancerz" tego "czołgu" ma wytrzymać nabój 12,7mm, czyli... CKM. To jest
    BWP (i to słabo opancerzony) z tą różnicą, że bez piechoty;)

    > https://www.antyradio.pl/News/Za-10-lat-armia-USA-be
    dzie-miec-elektryczne-czolgi-17972

    "Czy program elektryfikacji oznacza, że za 10 lat wszystkie czołgi
    Abrams będą na prąd?"

    Jak to było z prawem nagłówków?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-10-31 08:57:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I słusznie.

    Jasne, że słusznie - nie może być tak, żeby cierp był zadowolony z
    samochodu.

    A tak na poważnie, to raczej chuj z tego wyjdzie. Choć skoro udało się
    ludzi na dwa lata zamknąć z powodu kataru, to może i pozbawić samochodów
    też się uda...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 96. Data: 2022-10-31 09:02:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > modułowa, w razie draki przyjeżdża serwisant i wymienia tylko uszkodzony
    > moduł. Gość twierdzi że ta Toyota to najlepszy pomysł jaki miał w życiu.

    Hybrydy Toyoty to najlepsze co im wyszło, mówię o tych starszych bo te
    nowe już takie fajne nie są. Jak to dodatkowo zagazujesz to na miasto
    jest bajka. A modułowość baterii to w każdym elektryku jest, jak coś się
    dzieje to masz raport z BMS i widać gdzie padło, wymiana jest nieco
    upierdliwa bo pierdylion śrubek i uszczelka do wymiany, ale do zrobienia.

    L.

  • 97. Data: 2022-10-31 09:30:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-10-2022 o 09:02, Lisciasty pisze:

    > Hybrydy Toyoty to najlepsze co im wyszło, mówię o tych starszych bo te
    > nowe już takie fajne nie są. Jak to dodatkowo zagazujesz to na miasto
    > jest bajka.

    Zależy jakie masz wymagania i czego oczekujesz.
    W porównaniu do ice to może i tak jest, ale każdy elektryk jest lepszy.
    Po prostu.
    Zwłaszcza w mieście.

    Po niecałym roku uciekłem z tego typu pomysłu (hev+lpg) z powrotem do
    elektryka, właśnie głównie z powodu upierdliwości napędu toyoty.

  • 98. Data: 2022-10-31 09:31:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    Sunday, October 30, 2022, 7:26:42 PM, you wrote:

    > Głównie kosztem masy, no i zawsze to są idealne warunki pomiarowe, w
    > realu wychodzi na to że zimą i latem duża część zasięgu idzie na
    > ogrzewanie lub chłodzenie, a na autostradach trzeba się snuć prawym
    > pasem żeby doczłapać do ładowarki.
    > W między czasie samochody spalinowe zaczęły faktycznie spalać mniejsze
    > ilości paliwa. Mam diesla sprzed 20 lat i w miarę współczesną benzynę
    > turbo. Benzyna ma dużo lepsze osiągi i przy ostrym pałowaniu na
    > autostradzie mieści się w 9l/100km. Krajówki i drogi lokalne obskakuje w
    > 5,5l/100km.

    Mam turbo benzynę i wiem, ile pali przy ostrym pałowaniu na
    autostradzie - krótko: nie pierdol bez sensu! Nie wymyślono innej
    fizyki dla silników spalinowych.

    > To nadal nie są jakieś epokowe dokonania. Najlepsze ogniwa jakimi dziś
    > się chwalą różne firmy mają od 6000 do 10000 cykli ładowania, ale tylko
    > w laboratoryjnych warunkach. Jak będą miały 60000-100000 to to będzie
    > faktycznie postęp.

    Chcesz 100 lat jeździć jednym samochodem? Ogarnij się.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2022-10-31 09:33:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 09:30, Cavallino pisze:

    > Po niecałym roku uciekłem z tego typu pomysłu (hev+lpg) z powrotem do
    > elektryka, właśnie głównie z powodu upierdliwości napędu toyoty.

    A co ci konkretnie niepasowało, w porównaniu z szybkością tankowania?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 100. Data: 2022-10-31 09:41:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mam turbo benzynę i wiem, ile pali przy ostrym pałowaniu na
    > autostradzie - krótko: nie pierdol bez sensu! Nie wymyślono innej
    > fizyki dla silników spalinowych.

    > Chcesz 100 lat jeździć jednym samochodem? Ogarnij się.

    Przecież tu nie chodzi o żadne jeżdżenie, tylko o czysty i
    bezinteresowny hejt.
    Każdy pretekst jest do niego dobry, sensu w tym nie potrzeba wcale.

    Uprasza się więc o niewyciąganie jemu podobnych hejterów z klopa.....