  • 31. Data: 2023-01-30 21:24:28
    Temat: Re: Zamiennik elektrozaworu, dostępny w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 20:59:11 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Ja miałem ostatnio sporo do czynienia z elektrozaworami od pralek, bo
    > robiłem sobie system nawadniania w ogrodzie.
    >
    > Jeśli chodzi o cenę elektrozaworu to wyniosła ona 0 zł, ponieważ takie
    > EZ wymontowywałem z pralek z wystawek lub w składnicy złomu.
    >
    > Te zawory są praktycznie wieczne, chociaż czasem wymagają czyszczenia.

    W srodku cos sie rusza, sprezynki są, gumki, kawal stali, ktory
    koroduje, kamien sie moze osadzac.

    Cewki to nie dotyczy.

    > Są na 230 V AC i to mi bardzo upraszcza konstrukcję.

    A jak sterujesz?
    Sa chyba prostsze rozwiązania niz 3.3V sterowac 230, choc optotriaki
    sa dobre i tanie :-)

    > Dlatego nie rozumiem rozwodzenia się na temat elektrozaworów, skoro
    > można podobne znaleźć na śmietniku i z powodzeniem używać.

    Kolega pewnie nie lubi grzebac po smietnikach i wolalby kupic :-)

    > W skrajnym przypadku można wymienić samą cewkę (da się)

    Da sie, jak wymiary podpasują, a dopasowanie moze byc trudne.
    Latwiej moze byc przewinąc, jesli to cewka winna.

    J.

  • 32. Data: 2023-01-30 21:25:31
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    >
    > A tak swoją drogą to cena za taką cewkę (10W) 200-400zł to normalna cena
    > za taką rzecz? Przy cenie 500-700zł (z zaworem) to zakładam że te rzeczy

    zobacz na hp control, stamtąd kiedyś cewkę dla siebie dobrałem

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 33. Data: 2023-01-30 21:27:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 20:43:54 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Mam dzwonek przy drzwiach i też przypomina elektrozawór :)))

    Raczej przekaznik ...

    > Pompka to pompka a elektrozawór to elektrozawór.
    > Pompka działa zupełnie inaczej niż zawór i ma zupełnie inne przeznaczenie.

    Zalezy jaka, niektore maja stalową tulejke wciąganą przez solenoid ...
    nawet wymiary podobne.

    > A dlaczego miałby drgać?
    > To nie jest dzwonek przy drzwiach ani wibrator :)

    No ale jednak pole magnetyczne sie zmienia i zanika ...

    J.

  • 34. Data: 2023-01-31 06:43:04
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 30.01.2023 o 21:24, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Cewki to nie dotyczy.

    > A jak sterujesz?
    > Sa chyba prostsze rozwiązania niz 3.3V sterowac 230, choc optotriaki

    Kupuje się timery po ok. 30 zł sztuka i każdy z nich po zaprogramowaniu
    załącza odpowiedni elektrozawór na dany czas i o danej godzinie.
    Proste a skuteczne:)

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 35. Data: 2023-01-31 14:07:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > W elektrozaworze od pralki?
    > Bo wtryskiwacze benzyny do silnikow jakos tak maja.
    > Wtryskiwaczene ON ponoc nawet wiecej.

    Te szybkie są piezoelektryczne...

    > Wytryskiwacze w drukarkach ... a to chyba inna zasada.

    Zdecydowanie - albo piezo albo termiczne

    > Swoją droga - jak rozwiązywano kwestię AC w pralkach to nie wiem.
    > W przekaznikach bylo prosto, ale jak to zrobic w elektrozaworach?

    Tak samo jak w stycznikach - zwora na części rdzenia?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2023-01-31 15:32:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Jan 2023 14:07:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tak samo jak w stycznikach - zwora na części rdzenia?

    Ale rdzen jest wciagany i w czesci mokrej.

    Chyba ze ... jest jeszcze ta blacha dookola cewki, moze tam?

    Bo jakby na tej czesci wciagnej zrobic ... zadziala?
    pole sie opozni, ale do czego mialoby sie przyciagnąc ?

    J.

  • 37. Data: 2023-01-31 23:11:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 30 stycznia 2023 o 12:16:00 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):
> [...]
    > "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Ja chcę pić w wolnym kraju, niech żyje POLEXIT!
    Kiedyś mieliście powinowactwo do zegarków i rowerów teraz pralki kradniecie żeby
    zawory z nich wyciągnąć.

  • 38. Data: 2023-02-01 09:04:11
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Kiedyś mieliście powinowactwo do zegarków i rowerów teraz pralki kradniecie żeby
    zawory z nich wyciągnąć.

    I tu mendo wlazłeś?
    Ty jesteś stary, stetryczały pojeb i masz coś z mózgiem.
    Wal lepiej w pampersy i nie zabieraj tutaj głosu.
    To jest grupa o elektronice dziadu, jak nie zauważyłeś.