    Date: Sat, 23 Apr 2011 08:14:05 +0200
    From: Michał Matuszewski <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    To: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>
    Subject: Re: Zapraszam na czat internetowy dot. inwentaryzacji sieci

    W dniu 27-03-2011 22:53, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
    > Szanowni Panowie, sporo tutaj było komentarzy, także takich, które
    > zarzucają nam nadmierne ingerowanie w swobodę działalności
    > gospodarczej. Czy jednak na pewno te osoby które uważają ze obowiązki
    > są nadmierne, przeczytały dokladnie nasze pisma i instrukcje?
    > Jeśli operator który zarządza siecią nie wie gdzie:
    > - wybudował swoje węzły,
    > - gdzie wybudował swoje kable światłowodowe i ile te kable mają
    > włókien i które włókna są zajęte,
    > - w jakich budynkach świadczy usługę kolokacji,
    > - jak węzły sieci są ze sobą połączone,
> [...]

    Wszystko się zgadza, tylko, że zdecydowana większość inwestycji została
    wykonana ad-hoc i na ZUD czy w bazie urządzeń podziemnych nie ma nawet
    śladu.
    I to nie tylko mali operatorzy tak zabrnęli, również tpsa, netia,
    vectra, i inni.
    Miałem wiele zapytań o to jak coś teraz "ujawnić, zalegalizować"?

    To taka moja prywatna opinia.

    Michał Matuszewski
    iNET NowoNET Gryfice