    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Date: Sat, 29 Dec 2012 10:56:35 +0100

    > Ale zastanawia mnie jedno - 4 żarówki 100W świecące nn stop przez
    > 8h/dobe zuzywają prądu za około 60 zł. Ile ty masz żarówek, że masz 200
    > zł miesięcznie oszczędności???

    Ty się nie pytaj ile mam żarówek, tylko ile słoneczek w domu:-)
    Żarówek, to tak z karton po 5 ryzach papieru A4 z pewnością by nie
    wystarczył,

    > i znowu widzisz rzeczy których nie powiedziałem. Nie mówie "nie bo nie"
    > mowie tylko że w normalnym świecie człowiek MA prawo wyboru.

    I najczęściej wybiera źle, bo jest ogłupiony przez TV.

    > Taak? A kto pisał "O rany!!
    > Halllooo! Mamy rok 2012.
    > Żarówka ma już 133 lata!!!"
    > a potem smęty o bambusie. Do twojej wiadomości - żarówek nie robi się z
    > bambusa.

    Jedno stare jest dobre, a drugie młode może być durne.
    Czytałeś tekst? No. To nie zrozumiałeś, że z bambusa nawet robiono
    trwalsze niż dziś z wolframu.
    Ale jak się skupisz, i poczytasz, co mądrzy tutaj piszą, to
    wyciągniesz wniosek, że chodzi o to ile tego wolframu musi być, aby nie
    pękł
    i jak jest wykonane badziewie, jak dużą ma bańkę itp.
    Więc ja mam sentyment jak już do tych bananowych,
    choć to i tak dziadostwo.

    > Ale o to chodzi, że obowiązek wymiany żarówek na energooszczędne to
    > własnie skutek lobbingu tych firm zatrudniających niegłupszych. Zrozum,
    > że dyrektywie unijnej chodzi o kasę dla producentów a nie o
    Mi też chodzi o kasę, a tobie nie?
    Jak będziesz miał dzieci to zrozumiesz.
    Co w tym złego.
    Problem w tym, że dziś jest wojna o kasę, a na razie nie na kałasze.
    Możesz tego nie widzieć i polecieć do banku po kredyt na prąd.
    Masz rację. Twój wybór.

    > badania nie chciała się zwrócić. Pierwszą świetlówke kompaktową
    > przywiezioną z Niemiec widziałem w roku 1992. Potrzebowała ok 5 minut na
    > uzyskanie pełnej jasności.

    Otóż informuję Ciebie, że po 20 latach od tego wydarzenia,
    już nie ma tego problemu. Został zminimalizowany do niezauważalnych
    rozmiarów.
    Dodatkowo podpowiem, że w 1998 roku kupiłem w MAKRO 3 żarówki
    energooszczędne PHILIPS,
    z których 2 działają do dziś. Każda kosztowała 30-40 zł/ szt.
    One też już nie miały żadnego problemu z rozjaśnianiem.
    S.