  • Data: 2022-05-09 00:52:23
    Temat: Re: Zasilacz 11.5V do głośników Creative
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.05.2022 00:16, Cezar wrote:

    > Moze elektrolity w prostowniku są na 16V?

    Z ciekawości rozkręciłem. Bezpośrednio za prostownikiem znajduje się
    jeden duży kondensator na 25V. Na płytce widzę też dwa kondensatory
    470uF na 16V, ale nie jestem pewien w jakim obwodzie one pracują -
    połączeń na razie nie analizowałem.

    > Po wyprostowaniu i wygładzeniu 12V AC będzie już blisko...

    Tak, chociaż prawdę mówiąc przy 11.5 wychodzi tylko minimalnie mniej
    (około 14,87V). Przy 12V będzie 15,57V. Jedno i drugie jest napięciem
    pracującym na granicy znamionowego.

    > A tak w ogóle to daj tam pierwszy z brzegu zasilacz 12V DC.

    Impulsowy? Nie będzie miał wpływu na jakość dźwięku? Oni chyba celowo
    dawali tam zasilacz transformatorowi i to z transformatorem odsuniętym
    od elektroniki, poprzez zamontowanie w osobnej obudowie połączonej z
    głośnikami kawałkiem kabla.