    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilacz 11.5V do głośników Creative
    Date: Mon, 9 May 2022 09:05:43 +0200

    Dnia Sun, 8 May 2022 23:25:27 +0200, Atlantis napisał(a):

    >Zgodnie z informacjami podanymi na obudowie zasilacza miał on podawać
    >11.5V AC i dysponować wydajnością prądową 1,6A. Również przy gnieździe
    >zasilania na głośnikach znajduje się informacja o napięciu 11.5V.
    I nie masz pewności czy chodzi o napięcie biegu jałowego czy pod
    obciążeniem.

    > O wiele łatwiej jest kupić zasilacze AC do głośników Creative, pracujące
    > na bardziej standardowym napięciu 12V, często dysponujące nawet większą
    > wydajnością prądową. Na chłopski rozum 0,5V więcej nie powinno stanowić
    > problemu, jednak wolę się upewnić. Mogę bezpiecznie zastosować zasilacz
    > AC 12V? Nie ma tu żadnej "pułapki"?

    W.g. mnie dawaj i będzie działać. Elektronikę liczy się z sporymi
    marginesami bezpieczeństwa na temperaturę i napięcie sieci.
    Przedwczoraj naprawiałem Creative MMS110 (basowy+2xmałe wysokotonowe).
    Brak było zasilacza w ogóle. Na basowym napisano przy gnieździe 10 V~.
    Wyciągnąłem z przydasiów małe trafko 12V~ na jałowym, wmontowałem do
    środka, w tylnej płycie osadziłem gniazdo sieciowe a gniazdo zasilające
    zakleiłem. Włączyłem toto na muzykę na pół godziny na pełen gwizdek. Nie
    popsuło się, więc uważam zabieg za udany :)
    --
    Jacek
    I hate haters.