  • Data: 2020-12-30 20:36:05
    Temat: Re: Zawracanie gitary
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-12-30 o 14:07, Konrad Anikiel pisze:

    >Znawcy twierdzą, że najlepsze z nietypowych materiałów (czyli nie z
    >drewna) jest włókno węglowe. Z tego co wiem, zarówno gryf, jak i
    >korpus/pudło są z tego samego procesu ("z jednego kawałka).
    >Przynajmniej klasyczne/akustyczne. Elektr. - nie wiem.

    Bynajmniej - pudlo sie robi osobno, gryf osobno.

    W elektrycznych ... nie wiem, tam pudla chyba nie ma, mogliby to
    frezowac z jednego kawalka ... chyba...

    >Nylonowe struny sa dosyc fajne, ładnie brzmią, ale na poczatku trzeba
    >stroić co kilka minut. Jak juz się "ułożą" po tygodniu, to w miarę
    >strój trzymają. Wada - przetwornik e-m zignoruje.

    Nie ma do elektrycznych strun plastikowych ?
    Mam wrazenie, ze sa, takie "miekkie".
    Nylon wzbogacony zelazem ?

    >Ale takie 20m skrzydło samolotu, kilka tys startów i lądowań, czyli
    >np. +50>-50>+50 oC. Do tego w miarę przewodzić musi, więc jest
    >jeszcze metalowa siatka. Miliony razy wyginane. Hmm, niebanalne.

    A to jest w skrzydlach ?
    Szybowcowych byc moze, duze liniowce chyba z aluminium.
    Jakies stateczniki z kompozytow ...

    Tak czy inaczej - jesli zywica malo sztywna, to sie po prostu ugnie i
    dopasuje do dlugosci sztywniejszego elementu, a naprezenia beda
    dalekie od krytycznych.

    P.S. Zelbeton ... tez kompozyt ...

    J.