  • Data: 2021-01-02 12:48:31
    Temat: Re: Zawracanie gitary
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-02 o 12:10, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem - przeciez melodie mozesz transponowac o dowolna ilosc
    > poltonow i nie stanowi to problemu, z wyjatkiem moze palcowania na
    > fortepianie.

    Dla mnie to podstawowa trudność.

    > I bedzie trudno odroznic od oryginalu.

    Można przesunąć o tercję małą czy dużą
    czyli zagrać w pokrewnej tonacji, ale akurat jeśli masz osłuchany
    dany utwór, to ten jeden ton będzie znaczący w odbiorze.

    > Aczkolwiek ... kiedys sprobowalem "Wlazl kotek" wzbogacic o akordy,
    > i transponowac ... i to juz nie brzmialo.

    Bo trzeba wiedzieć jakie dźwięki możesz dodać bez zaburzenia harmonii
    melodii. Są kompozytorzy i melodyści :-)