    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <ML6JH.476736$VfRc.231378@fx07.ams1>
    <f...@g...com>
    <z5sJH.538715$T8c9.432606@fx21.ams1>
    <3...@g...com>
    <U1NJH.539994$hYm1.285721@fx41.ams1>
    <4...@g...com>
    <5ffc31dc$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <5fff25f4$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: Zawracanie gitary
    Date: Wed, 13 Jan 2021 21:49:27 +0100

    dyskusyjnych:9dfaf3b0-23cd-4fe9-a7cf-92a1a239f6b6n@g
    ooglegroups.com...
    On Thursday, 14 January 2021 at 01:55:18 UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    ..

    >Problem jest nie tam gdzie go szukasz. Nie mamy (chwilowo na dziś)
    >problemu z emigrantami majstrującymi bomby, tylko z przyczynami tej
    >emigracji. W rozwarstwieniu społeczeństw, w >katastrofie
    >klimatycznej, w kompletnym braku zrozumieniu tego w Europie. Za
    >chwilę dwa miliardy ludzi z Afryki i Azji wyruszy do nas w
    >poszukiwaniu miejsca do życia, a my nie mamy >pojęcia co z tym
    >zrobić. Ty możesz sobie teraz siedzieć spokojny i wierzyć że problemu
    >nie ma, a ja wiem że jest.

    Ale co - caly swiat chcesz od razu naprawic ?

    Ja mam problem z Toba - mowisz, ze nie docieraja oszolomy, no wiec
    przyczyny emigracji byly jakie byly, wyemigrowali, mieszkaja w naszym
    europejskim spoleczenstwie, dzieci im sie rodza ... i te dzieci
    ubieraja kamizelke z bomba i sie wysadzaja w tlumie.

    I jakie sa tego przyczyny ?

    >Chodziło mi o to że te programy piszą ludzie, raz im się uda to
    >zrobić lepiej, a raz gorzej. Ja opensourcach widzę postęp.

    Te opensource'y sa rozne, ale gdzies tam jest czesc wspolna - trzeba
    znalezc finansowanie projektu ...

    >Facebook i Tweeter zablokował.

    I Google i Apple i Amazon zablokowaly konkurencyjny program ...

    >A co to ma wspólnego z kiepskością zarządzania w biznesie, w sensie w
    >firmach które ciągną gospodarkę?

    IMO - to teraz nastapi.
    A jak sie skonczy ... ureguluja dzialalnosc prawnie, czy wsadza
    "panstwowy czynnik" do zarzadu ...

    >Na Facebooku i reddicie będzie. Powtarzam pytanie: jak to ma wpływ na
    >coś wymiernego?

    A telewizja jest wymierna ? Gazety, banki ... rafinerie ?

    Bo wiesz - Orlen kupuje gazety ...

    >To jeszcze nie zobaczyłeś?
    >Te setki tysięcy narodowych samochodów elektrycznych,

    To akurat drobiazg byl ... do tej pory.
    Ale teraz beda stawiac fabryke, to moze sie ziszcza twoje dziury
    budzetowe :-)

    No ale nie rozumiem - to rzad ma kupowac udzialy i wsadzac czlowieka
    do zarzadow firm, aby mowil jak etycznie prowadzic biznes, czy
    absolutnie nie ?

    >te bogactwa które przypłynęły do Elbląga przekopem mierzei wiślanej,

    Tu mam troche mieszane uczucia, bo z jednej strony sie zdarzalo ze nam
    Rosjanie blokowali droge wodna, turystycznie Zalew tez jakos slabo
    wykorzystany,
    a z drugiej ... drogi ten przekop.
    Jakby byl tanszy, to bym mowil - a niech kopia, zniknie jeden powod do
    zatargow z Rosjanami.

    Co do jednego masz chyba racje - port w Elblagu niewiele to ruszy.

    >Nawet nie o podejście, tylko czy nam się będzie lepiej żyło czy
    >gorzej. Nawet mnie guzik obchodzi czy to dzięki ciężkiej pracy
    >Chińczyków którzy z tym żyją zadowoleni każdy jeden z uśmiechem na
    >mordzie chwali partię do kamery. Jak Polacy też tak chcą, to nie
    >widzę przeszkód, nawet im disco polo może grać.

    Ale nie rozumiem - mowimy o Polsce czy Chinach ?

    I proponujesz chinski model zaszczepic u nas, bo dobry jest, czy wrecz
    przeciwnie?

    akurat chyba poczatki byly podobne - u nas byla tania sila robocza, u
    nich byla tania sila robocza.

    >Ten ich komunizm jest systemem uprzywilejowanych cwaniaczków
    >partyjnych. Możesz być bogaty, ale musisz być partyjny. Polska już
    >się od nich uczy.

    Mam nadzieje, ze jeszcze tylko 3 lata.
    Choc potem nastapi zmiana partii i cwaniaczkow ... ale moze dzieki
    temu bogaci zajma sie swoim biznesem, bez potrzeby zapisywania do
    partii.

    No ale moment - to bedzie czysty kapitalizm, o ktorym piszesz

    i czy to zle, czy dobrze ?

    J.