    Subject: Re: Zawracanie gitary
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 14 Jan 2021 18:21:36 +0100

    W dniu 2021-01-03 o 13:09, Konrad Anikiel pisze:
> [...]

    Ale się właśnie rozwiązuje. Instrumenty samostrojące się to rzeczywistość.

    https://www.infomusic.pl/artykul/5139,wnamm07-samost
    rojace-sie-gitary-na-wystawie

    > Ja uważam że pianina elektroniczne Yamaha już od dawna robi lepsze od fortepianów.
    Wkładasz w futerał z szelkami, zarzucasz na grzbiet i śmigasz metrem grać koncert w
    filharmonii, albo potańcówkę w remizie. Mróz, gorąc duchota- nie jebiot, stroić nie
    trzeba. Po co ludziom fortepian za pierdyliard monet?

    Ale to nie to samo. Biorąc nawet najlepszy instrument elektroniczny,
    brzmi on całkiem inaczej od prawdziwego fortepianu.

    Do remizy na chałturę - jak najbardziej, ale w filharmonii to już nie
    uchodzi, bo nawet najlepsze nagłośnienie nie odda charakteru brzmieniowego.

    Sam wiele lat grałem na instrumentach elektronicznych i potrafię
    rozpoznać kilka marek keyboardów z którymi miałem do czynienia (Roland,
    Yamaha, Korg, Ketron), słuchając tylko ich brzmienia.

    Co ciekawsze nawet słysząc nowe modele, z którymi jeszcze nie miałem
    styczności, brzmią bardzo charakterystycznie i każda z ww firm ma swój,
    niepowtarzalny charakter brzmienia.

    Tak samo odróżniam czy w danym utworze użyto instrumentów tradycyjnych
    czy też elektronicznych, a nie jestem jakimś wybitnym muzykiem czy
    artystą. Ot po prostu grało się po weselach i zabawach.

    Poza tym w instrumentach elektronicznych największym wyzwaniem jest
    odtworzenie typowej reakcji klawiatury i mechanizmu młoteczkowego. Póki
    co nie ma jeszcze na rynku instrumentu w którym reakcja klawiatury
    byłaby identyczna z klawiaturą fortepianową.