  • Data: 2022-04-05 17:41:59
    Temat: Re: Zegar w komórze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Apr 2022 16:48:30 +0200, Collie wrote:

    > My to w dupie mamy, bo żyjemy (z żoną) w czasie serwowanym przez
    > żabojady z Orange i nam lata, czy to się zgadza co do pół sekundy
    > z czasem Greenwich w komputerze. Kiedyś PR1 podawało w południe
    > dokładny czas: "szóste piknięcie oznacza dokładnie godzinę dwunastą".

    Nie wiem czy nadal podaje, ale inne stacje nie podają.
    Paszczowo podają godzine, w miare dokladnie, ale wiadomo - nie co do
    sekundy.

    Wiec w trochę późniejszych czasach w miare dokładny czas był w
    telegazecie TVP.

    Potem przyszła era kablówek i cyfrowek - stacja TV w kablu potrafila
    sie spozniac kilkadziesiąt sekund w stosunku do antenowej.
    Jak teraz w naziemnej cyfrowej TV to nawet nie wiem, TG w kablu
    musialbym sprawdzic.

    RMF sluchane w internecie tez ma kilkadziesiat sekund opoznienia w
    stosunku do anteny, i mam wrazenie, ze ten czas rosnie.

    Wiec potem najdokladniejszy czas byl z internetu/NTP.

    Teraz windowsy sie synchronizuja chyba co tydzien, wiec komputery tez
    sa dokladne.
    I siec komorkowa jest dosc dokladna.

    J.