-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 22 Sep 2010 21:34:44 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77t2m$dne$1@news.onet.pl> <i787he$ceu$1@news.onet.pl>
<4c97cbf3$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
<4c9914ca$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
<4c992844$0$22795$65785112@news.neostrada.pl> <i7cqdk$ihi$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i7cqdk$ihi$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 84
Message-ID: <4c9a5a53$0$21009$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.118
X-Trace: 1285184083 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21009 83.25.159.118:11064
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312229
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-22 13:48, J.F. pisze:
>> A to jest bardzo powszechne - kierowców którzy "szybko i bezpiecznie"
>> np. 140km/h znajdziesz wszędzie pełno. Potem tylko jak w ruchu
>> drogowym przyjdzie do sprawdzenia tych umiejętności to wtedy jest dramat.
>
> Uwazaj Tomaszu - wiekszosc z nich jednak jedzie droga, a nie wylatuje z
> niej.
Bo takie naprawdę niebezpieczne sytuacje zdarzają się bardzo rzadko.
Dopiero wymnożone razy sumaryczne miliardy przejeżdżanych rocznie
kilometrów kończą się pięcioma tysiącami zabitych.
Wypadek zdarza się co około 8mln przejechanych kilometrów. Wypadek
śmiertelny co około 80mln.
Większość kierowców przejeździ całe życie, nigdy w życiu nie biorąc
udziału w sytuacji która była naprawdę niebezpieczna dla czyjegoś
zdrowia (pomimo że wrażenie się ma takie że do takiej sytuacji dochodzi
czasem kilka razy dziennie).
I dlatego jeżeli nie stworzy się sztucznie takich sytuacji, to
statystycznemu kierowcy nigdy coś takiego się nie przydarzy.
> Umiejetnosci wyscigowo-rajdowych moze nie maja, ale swiadomie czy
> podswiadomie dostosowuja predkosc do warunkow i koniec koncow z rzadka
> wpadaja w poslizgi.
Bo to jest efekt skali.
zdarzy się co dziesiątemu kierowcy raz na dziesięć lat, wypadek
spowoduje co setny, zabije kogoś co tysięczny. Ale w sumie mamy 5000
zabitych.
I 99.99% procent kierowców którzy twierdzą że ich wypadki nie dotyczą -
którzy ze statystycznego punktu widzenia w zasadzie mają rację.
> Ja tez niestety tak - jakos wychodzi, ale jaki mam margines
> bezpieczenstwa to niestety nie wiem.
Tyle że wraz z tym jak mijają setki tysięcy kilometrów i lata za
kierownicą wrażenie jest takie że margines bezpieczeństwa musi być
jeszcze bardzo duży skoro nic się nie dzieje. No i przyspieszamy.
>> Gdyby taki jeden z drugim, chociaż raz wcześniej miał możliwość
>> przekonania się o tym, jak im pójdzie przy takiej prędkości w sytuacji
>> wymagającej wykonania nagłego manewru, to już wielu przestałoby na
>> drogach kozaczyć.
>> I to tak z instruktorem który dokładnie wytłumaczy co się stało i
>> dlaczego.
>
> Ale duzo da taki trening przy normalnej jezdzie po publicznej drodze,
> czy to jednak bedzie tak ze nawet rajdowca jak warunki na asfalcie
> zaskocza to czesto skonczy w rowie ?
No i to właśnie chodzi.
Intuicja i doświadczenie za kierownicą nie podpowiada np. że trudność
jazdy rośnie z kwadratem prędkości.
Dlatego takie ćwiczenia dużo mogą nauczyć.
Np. tego, że 70km/h to nie jest "troszkę więcej" niż 50km/h.
>>> PS: Wystarczy popatrzyć na kraje skandynawskie.
>> Ale tam też nikt nie robi z kierowców rajdowców.
>> Oglądałem filmy z tamtejszych obowiązkowych szkoleń dla młodych
>> kierowców i to dokładnie wygląda tak, że przegonią ich przez
>> poślizgowy szarpak żeby każdy sobie zobaczył jak to fajnie.
>> Raz z większą, raz z mniejszą prędkością żeby przekonali się ile
>> zależy od prędkości i tyle.
>
> I na moj gust to jest wlasnie istotne - pokazac ze w trudnych warunkach
> i 80 jest za duzo.
Nawet niekoniecznie trudne warunki - normalny suchy asfalt, łuk i
konieczność wykonania nagłego manewru przy jego normalnej, przelotowej
prędkości w takich warunkach.
Kierowca straci panowanie nad kierownicą i wtedy może się zastanowi
dlaczego.
Drugie ćwiczenie przy prędkości trochę niższej i nagle sprawa okaże się
znacznie prostsza.
Okaże się że przy 90km/h wykonuje się dane ćwiczenie z palcem w nosie,
przy 100km/h jest to już zbyt trudne. A przy 110km/h nikt już temu nie
da rady.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.10 21:44 J.F.
- 22.09.10 22:01 Artur Maśląg
- 22.09.10 22:12 Tomasz Pyra
- 22.09.10 22:31 Wojtek M.
- 22.09.10 22:33 Cavallino
- 22.09.10 22:33 Artur Maśląg
- 22.09.10 22:33 Tomasz Pyra
- 22.09.10 22:34 Cavallino
- 22.09.10 22:51 Tomasz Pyra
- 22.09.10 23:17 Tomasz Pyra
- 22.09.10 23:35 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 22.09.10 23:59 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 00:01 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 00:07 Tomasz Pyra
- 23.09.10 00:18 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML