eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2021-09-04 17:50:55
    Temat: Re: Ziew...
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 04.09.2021 o 14:20, cef pisze:
    > W dniu 2021-09-04 o 13:09, heby pisze:
    >> On 04/09/2021 12:25, cef wrote:
    >>>> Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    >>>> rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są
    >>>> mniej ścierane.
    >>> Hamulców używają może mniej,
    >>
    >> OK, czyli argument o pyle z tarcz hamulcowych jest do dupy.
    >>
    >>> ale opony zużywają tak samo a może nawet jeszcze bardziej.
    >>
    >> Albowiem? Jakies uzasadnienie dlaczego?
    >
    > Bo biorą udział w takim samym ruchu miejskim jak inne auta-
    > muszą się zatrzymać i rozpędzić, więc opony tak samo dostają
    > jeśli chodzi o zużycie a ponieważ elektryk ma więcej dostępnego
    > momentu obrotowego w całym zakresie (tzn przy małych obrotach też)
    > to będzie się szybciej rozpędzał zostawiając więcej gumy na jezdni.

    Do tego w samochodach z silnikami spalinowymi jest skrzynia biegów.

    >
    >>> Czyli mniej pyłu z klocków i tarcz a wiecej z opon.
    >>
    >> No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny
    >> generowania pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy?
    >> Nie proszę o model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.
    >
    > Opis masz powyżej, szybciej się rozpędza i drze gumę.
    >

    Jak wyżej, gumę można było "drzeć" nawet w maluchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: