eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ziew...
    Date: Sat, 4 Sep 2021 17:50:55 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <sh04l1$rs9$1@news.icm.edu.pl>
    References: <sgto7t$b7p$1@news.icm.edu.pl>
    <613275c0$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <sgva7m$rff$1@dont-email.me>
    <613349a8$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <sgvk4r$mvn$1@dont-email.me>
    <613364a8$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 4 Sep 2021 15:50:57 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="28553"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    In-Reply-To: <613364a8$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696826
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.09.2021 o 14:20, cef pisze:
    > W dniu 2021-09-04 o 13:09, heby pisze:
    >> On 04/09/2021 12:25, cef wrote:
    >>>> Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
    >>>> rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są
    >>>> mniej ścierane.
    >>> Hamulców używają może mniej,
    >>
    >> OK, czyli argument o pyle z tarcz hamulcowych jest do dupy.
    >>
    >>> ale opony zużywają tak samo a może nawet jeszcze bardziej.
    >>
    >> Albowiem? Jakies uzasadnienie dlaczego?
    >
    > Bo biorą udział w takim samym ruchu miejskim jak inne auta-
    > muszą się zatrzymać i rozpędzić, więc opony tak samo dostają
    > jeśli chodzi o zużycie a ponieważ elektryk ma więcej dostępnego
    > momentu obrotowego w całym zakresie (tzn przy małych obrotach też)
    > to będzie się szybciej rozpędzał zostawiając więcej gumy na jezdni.

    Do tego w samochodach z silnikami spalinowymi jest skrzynia biegów.

    >
    >>> Czyli mniej pyłu z klocków i tarcz a wiecej z opon.
    >>
    >> No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny
    >> generowania pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy?
    >> Nie proszę o model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.
    >
    > Opis masz powyżej, szybciej się rozpędza i drze gumę.
    >

    Jak wyżej, gumę można było "drzeć" nawet w maluchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: