  • Data: 2021-09-04 17:40:25
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/09/2021 17:29, m4rkiz wrote:
    > żeby się rozpędzić i zahamować potrzebujesz tarcia na styku opona - jezdnia

    Spalinowe, rozumiem, lawitują?

    > jeżeli masz tam tarcie to się jedno i drugie zużywa, sposób hamowania
    > koła (czy klockami czy elektromagnetycznie) nie zmienia nic w kwestii
    > zużycia opon

    Czyli innymi słowy jest to taka sama fizyka, jak w spalinowych?

    > elektryki generalnie są cięższe niż nieelektryki (stąd np. większe dmc
    > na B dla dostawczaków na paliwach alternatywnych) więc jakoś w okolicach
    > proporcjonalnych do zwiększenia masy zwiększa się też zużycie opon

    Czy o tyle, że nas wszystkich zatrują?

    > powyższe to nie moja teza więc nie będę jej bronił i walczył o ułamki,
    > ale zużycie opon co do zasady co najmniej nie różni się między tymi
    > pojazdami

    Tak. I o te 5% zatrucia gumą i drutami z opon dzielnie walczą
    przeciwnycy elektryfikacji? Łomatko. Czy można upaść niżej?

    Więcej dobrego w ostatnim roku dla motoryzacji i smogu zrobił COVID niż
    wszyscy ekolodzi razem wzięci. Stawiam tezę: wymusić pracę zdalną dla
    wszystkich, gdzie to możliwe. Efekte będzie że tego pyłu z opon i
    hamulców będzie znacznie mniej. Dziur będzie mniej. Spalin. Itd itp. To
    jest ekologia. A nie rozdzieranie szat o to że guma z kół jest problemem
    ekologicznym. Jakoś nie słyszałem aby to ona odpowiadała za efekt
    cieplarniany.