    Subject: Re: Złącze DC zamiast gniazda zapalniczki
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Mon, 6 Sep 2021 10:01:56 +0200

> [...]
    >
    > - będzie miało pewny styk, nie będzie miało tendencji do rozłączania się
    > (żadnych sprężyn wypychających, jak w gnieździe zapalniczki)
    >
    > - będzie łatwe w podłączaniu i rozłączaniu -- żadnych zatrzasków,
    > wkręcania, podważania itd.
    >
    > - gniazdo (to, co umownie nazywam gniazdem, będzie zasilane a to, co
    > umownie nazywam wtykiem, będzie odbierało zasilanie) nie będzie miało
    > wystających pinów, w które może wpaść jakaś śrubka i zrobić zwarcie
    >
    > - kable będą zabezpieczone, nie będą wystawały gołe luzem
    >
    > - wtyk może występować tylko w wersji na kabel, ale gniazda chciałbym i na

    -2-pin-15a-300v-8612327614
    > https://allegro.pl/oferta/zlacze-wtyk-gniazdo-ot-pro
    ste-2-pin-15a-300v-9655559058

    > albo (ku temu się skłaniam) XT30:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/xt30u-10-szt-5par-konektor
    -amass-oryginal-m-f-7808991042
    > https://allegro.pl/oferta/xt30-konektor-para-xt-30-w
    tyk-gniazdo-wtyczka-35a-10079027499

    > Jest też na panel, ale tylko ta jedna oferta:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/xt30g-m-zlacze-wtyk-xt30g-
    m-na-panel-9748456106

    > Co myślicie? Czego wy używacie i jak wam się to sprawdza? Jeśli XT30, to
    > czy zasilana jest część męska, czy żeńska? Ja chciałbym zasilać żeńską (bo
    > jest mniejsza szansa na wpadnięcie tam jakiejś śrubki, drucika itd.), ale
    > może lepiej męską?
    >
    > Nie podoba mi się ten brak osłonki na przewody. Widziałem, że zakłada się
    > tam koszulki termokurczliwe, ale na ile taka koszulka zabezpieczy i
    > przewód (będzie robiła za odgiętkę), żeby nie urwał się po miesiącu?

    XT30 jest maleńkie, będziesz miał trudności z trafieniem, na przykład w
    rękawiczkach. Ja używam xt60.
    Osłonki są, ale rzeczywiście takie sobie. Niemniej jednak nigdy nie
    urwałem żadnego kabelka (przewody są dość grube).

    P.P.