    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Złączki WAGO
    Date: Wed, 5 Aug 2020 10:24:35 +0000 (UTC)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Ale my sobie skręcamy kombinerkami i lutujemy lub my sobie, rodzinie
    > dajemy listwy mosiężne ze śrubkami.

    Ja nie. Lutowanie utrudnia rozłączenie w razie czego, a skręcanie... nie
    widzę przewagi nad wago, poza tym zawsze mam schizę, że za słabo albo za
    mocno dokręcę. Nie kojarzę, żeby był podany moment dokręcania na takich
    skręcanych listwach. Poza tym nie ma tam sprężystości, rozszerzalność
    cieplna miedzi i mosiądzu jest różna... ja wiem, że ludzie tak robią od
    zawsze nie przejmując się momentem i nic się nie dzieje, ale jakoś... nie
    widzę, czemu miałbym ufać bardziej połączeniom skręcanym niż wago, w które
    wkładam drut i trzyma tak, jak producent założył (i zbadał), nie za mocno
    ani nie za słabo, do tego dociśnięte sprężyną.

    --
    Pewna anorektyczka załamała się nerwowo po tym, kiedy dowiedziała się,
    że MA JELITO GRUBE!!!