  • 1. Data: 2020-08-05 09:00:26
    Temat: Złączki WAGO
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Doprowadzałem siłę do kuchni i elektryk przerabiający instalacje
    zostawił mi w puszce natynkowej kable 2,5mm2 do podłączenia płyty
    indukcyjnej zakończone złączkami wago.
    Podłączyłem płytę pod 2 fazy ale nie jestem pewien czy mogę zaufać tym
    złączkom (w czasie) czy raczej powinienem dać klasyczną skręcaną kostkę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-08-05 09:25:09
    Temat: Re: Złączki WAGO
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rgdle5$mff$1@gioia.aioe.org>
    user Waldek pisze tak:

    > Doprowadzałem siłę do kuchni i elektryk przerabiający instalacje
    > zostawił mi w puszce natynkowej kable 2,5mm2

    Teraz tak robią nawet w nowych mieszkaniach, że trzy fazy i
    kabel 2,5mm2 po taniości.

> [...]
    > Podłączyłem płytę pod 2 fazy ale nie jestem pewien czy mogę zaufać
    > tym złączkom (w czasie) czy raczej powinienem dać klasyczną

    Elektryk robi na szybkości po taniości dla obcego. Sobie można wstawić
    kostkę z listwy 10mm2 poskrobać nożem czy to mosiądz.

    Na jutubku są filmiki przy jakim prądzie Wago zaczyna się palić.
    Zapas prądu jest spory. Trzeba uważać na podróby.

    https://www.youtube.com/watch?v=bP0qHyVAymU

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2020-08-05 09:35:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2020 09:00:26 +0200, Waldek napisał(a):

> [...]
    > Podłączyłem płytę pod 2 fazy ale nie jestem pewien czy mogę zaufać tym
    > złączkom (w czasie) czy raczej powinienem dać klasyczną skręcaną kostkę.

    Chcesz mieć święty spokój do końca życia to skręć i zlutuj.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-08-05 09:40:13
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-08-05 o 09:25, PiteR pisze:
    > in <news:rgdle5$mff$1@gioia.aioe.org>

    > Teraz tak robią nawet w nowych mieszkaniach, że trzy fazy i
    > kabel 2,5mm2 po taniości.

    Do mieszkania mam kable 6 mm2 - to chyba nie po taniości ;)

    5x2,5 mm to oddzielna linia tylko do płyty i piekarnika

> [...]
    >
    > Na jutubku są filmiki przy jakim prądzie Wago zaczyna się palić.
    > Zapas prądu jest spory. Trzeba uważać na podróby.

    Jeśli wytrzymują spokojnie te 16A max to nie będę się martwił
    Płyta ma max pobór 3,6 kW / 1 fazę
    ale jeśli macie doświadczenia że "szwankuja" z upływem czasu
    to wymienię

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-08-05 10:26:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rgdnoo$1kem$1@gioia.aioe.org>
    user Waldek pisze tak:

    > Do mieszkania mam kable 6 mm2 - to chyba nie po taniości ;)

    napisałem wwy mieszkaniach, wśrodku, za drzwiami nie przed drzwiami ;)

    > Jeśli wytrzymują spokojnie te 16A max to nie będę się martwił
    > Płyta ma max pobór 3,6 kW / 1 fazę

    Na filmikach Wago wytrzymują 155A

    > ale jeśli macie doświadczenia że "szwankuja" z upływem czasu
    > to wymienię

    Prawdopodobnie nigdy nic się nie zadzieje z Wago i
    w tym miejscu będą wieczne.

    Ale my sobie skręcamy kombinerkami i lutujemy lub my sobie, rodzinie
    dajemy listwy mosiężne ze śrubkami. Bo kobiety mają niezwykły talent do
    niszczenia rzeczy niezniszczalnych.

  • 6. Data: 2020-08-05 11:04:17
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-08-05 o 10:26, PiteR pisze:

    > Bo kobiety mają niezwykły talent do
    > niszczenia rzeczy niezniszczalnych.

    No moje to maja talent do wyrywania gniazdek ze ściany :D
    o koszmarnie poskręcanych kablach od różnych sprzętów nie wspominając ;)

    Pozdro

  • 7. Data: 2020-08-05 11:06:57
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.08.2020 um 09:35 schrieb Jacek Maciejewski:

    > Chcesz mieć święty spokój do końca życia to skręć i zlutuj.

    Lutowanie to średnio dobry pomysł. Skręcić i na to zacisk śrubowy, to
    wytrzyma nalot dywanowy.

    Waldek

  • 8. Data: 2020-08-05 12:19:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Waldek <m...@n...dam> wrote:

    > Podłączyłem płytę pod 2 fazy ale nie jestem pewien czy mogę zaufać tym
    > złączkom (w czasie) czy raczej powinienem dać klasyczną skręcaną kostkę.

    Jeśli to są oryginalne wago, a nie podróbki, to możesz zaufać.

    --
    Studentom warszawskich uczelni polecono nauczyc się na pamiec ksiazki
    telefonicznej, a potem zbano ich reakcje na to polecenie, i tak:

  • 9. Data: 2020-08-05 12:21:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldek,

    Wednesday, August 5, 2020, 9:40:13 AM, you wrote:

    > Do mieszkania mam kable 6 mm2 - to chyba nie po taniości ;)

    Od licznika? Wystarczy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2020-08-05 12:24:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Ale my sobie skręcamy kombinerkami i lutujemy lub my sobie, rodzinie
    > dajemy listwy mosiężne ze śrubkami.

    Ja nie. Lutowanie utrudnia rozłączenie w razie czego, a skręcanie... nie
    widzę przewagi nad wago, poza tym zawsze mam schizę, że za słabo albo za
    mocno dokręcę. Nie kojarzę, żeby był podany moment dokręcania na takich
    skręcanych listwach. Poza tym nie ma tam sprężystości, rozszerzalność
    cieplna miedzi i mosiądzu jest różna... ja wiem, że ludzie tak robią od
    zawsze nie przejmując się momentem i nic się nie dzieje, ale jakoś... nie
    widzę, czemu miałbym ufać bardziej połączeniom skręcanym niż wago, w które
    wkładam drut i trzyma tak, jak producent założył (i zbadał), nie za mocno
    ani nie za słabo, do tego dociśnięte sprężyną.

    --
    Pewna anorektyczka załamała się nerwowo po tym, kiedy dowiedziała się,
    że MA JELITO GRUBE!!!