  • 131. Data: 2014-07-10 10:13:44
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl>

    > Chyba wszystkie telefony od zarania (albo prawie) miały zaszytą obsługę
    > UTF-7 i UTF-8.

    Ale gdzie ? w SMS ? Przecież SMS koduje się w inny sposób. Co z tego, że
    telefon potrafi wykreślić duży zestaw Unikodu jak jego przesyłanie wymaga
    UTF-16 a nie UTF-7 czy 8, w efekcie ograniczając liczbę znaków.

  • 132. Data: 2014-07-10 14:40:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-09 00:39, NetiaAbonent pisze:

    > Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>

    > Co przeszkadza kasować za ilość znaków ?

    Ale jak chcesz to uskutecznić?
    Technicznie jest do zrobienia, ale wymagałoby "odczytania" wiadomości -
    a tu kłania się poufność informacji.

    Najprostsza metoda jest taka, jaka jest: opłata od ilości przesłanej
    informacji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 133. Data: 2014-07-10 15:24:09
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2014-07-09 19:27, Trybun pisze:

    >ale w
    > naszym problemie chodzi tylko o jeden głupi ogonek, a od razu cała
    > wartość jest obniżana o połowę. Dlaczego takie prymitywne przesyłanie
    > danych jest jeszcze praktykowane w XXI wieku? Przecież jest możliwość
    > przesłania tekstu w praktycznie każdym języku, ale dlaczego ci którzy
    > chcą się wyrażać poprawnym,czystym języku muszą być w taki czy inny
    > sposób dyskryminowani?

    Nie OGONEK - operator przesyła bity informacji, nie literki czy ogonki.
    Przestań myśleć jak dziecko, zacznij abstrakcyjnie, to podobno wyróżnik
    homo sapiens sapiens.

  • 134. Data: 2014-07-10 15:44:48
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > Ale jak chcesz to uskutecznić?

    Ja nie chcę :-) Ale może ktoś chce. Taka UE np.

    > Technicznie jest do zrobienia, ale wymagałoby "odczytania" wiadomości - a
    > tu kłania się poufność informacji.

    Ale, że długość wiadomości jest poufna ? A fakt wysłania kilku SMSów zamiast
    jednego, jak się nie zmieściło w jednym, nie jest ?

    > Najprostsza metoda jest taka, jaka jest: opłata od ilości przesłanej
    > informacji.

    To by było od ilości znaków a płacisz za wysłanie całego SMS'a. Zresztą
    absurdalne rozważania. Ale postulat, że klient ma trudność akurat ma sens.

  • 135. Data: 2014-07-10 16:14:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-09 00:49, NetiaAbonent wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > 160 ? Co to k... telegraf ? :-) Te SMSy najlepiej to byłoby wyciąć w
    > pień, ale póki znajdują się użytkownicy póty się je sprzedaje.

    Cala ta dyskusja to niezle zwietrzala musztarda po obiedzie.
    Ale tak dla rozprostowania kosci mozna i o tym podyskutowac.

  • 136. Data: 2014-07-10 17:25:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Jul 2014 00:49:10 +0200 osobnik zwany NetiaAbonent
    napisał:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > 160 ? Co to k... telegraf ? :-)

    telegram jeśli już

    > Te SMSy najlepiej to byłoby wyciąć w
    > pień, ale póki znajdują się użytkownicy póty się je sprzedaje.

    a po co skro się na nich zarabia?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 137. Data: 2014-07-10 18:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik NetiaAbonent n...@a...invalid ...

    > 160 ? Co to k... telegraf ? :-) Te SMSy najlepiej to byłoby wyciąć w
    > pień, ale póki znajdują się użytkownicy póty się je sprzedaje.

    Ano własnie!
    Do czego to doszło ze 1gb danych kosztuje miesiecznie tyle samo co
    nielimitowane SMS przez ktore wysłac 1 MB to jest sztuka...

    Tylko pytanie czy oczekiwać od operatorów likwidacji?

    Z drugiej strony narzedzie jest to bardzo wygodne. Przykładowo skrzykuje
    znajomych na sport.
    Pisze sms, wysyłam do 20 osób i juz.
    Obdzwaniac - 10 razy dłużej.
    Alternatywa? Ogłoszenie na facebooku? Nie mam... :)

  • 138. Data: 2014-07-10 18:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik NetiaAbonent n...@a...invalid ...

    > By podać jasno cenę konsumentowi

    Ale cena jest podana jasno.
    Oczywiście mogłaby być jasniej, tylko czy nakłady na zmiane systemu na
    całym swiecie sa tego warte?

    > W mojej dobie ciągle oferty przedstawiane przez operatorów mają
    > sztywną cenę za SMS rzędu kilkunastu groszy ewentualnie trochę więcej.

    Jasne. Ale masz tez zapewne oferte pakietu nielimitowanego.

    > Jakie np ? Może są inne rozwiązania komunikacyjne, ale SMSy "trzymają
    > się" lepiej.

    Maile, facebooki i inne tego typu komunikatory, pakiety smsów, jakies
    bramki sms etc.

  • 139. Data: 2014-07-10 20:33:17
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-09 19:39, Trybun pisze:

    > I tu należałoby postawić kropkę - prymitywizm niegodny dzisiejszych
    > czasów, XXI wieku. Jednak ta żarliwa obrona istniejącego stanu rzeczy
    > przez niektórych, szczególnie tych pozujących na mądrych, jest
    > zastanawiająca.

    Doszukujesz się dziury w całym. SMSy powstały 15 lat temu o ile nie
    więcej. Mają określony opis standardu i zgodnie z nim wszystkie telefony
    itd muszą działać. Producent telefonu mógłby zablokować w oprogramowaniu
    wysyłania staromodnych SMSów i wtedy byś lamentował "co za głupi
    producent". Zamiast szukać spisku zastanów się nad sobą - po co używasz
    staromodnych SMSów i napędzasz potrzebę ich istnienia w kolejnych
    smartfonach? Zacznij używać MMSów gdzie możesz w jednej wiadomości
    książkę przepisać. Jeśli to nie wystarcza, to masz maile do dyspozycji
    albo niestandardowe komunikatory.

    Marek

  • 140. Data: 2014-07-10 23:15:59
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > I właśnie dlatego od dłuższego czasu powszechnie pozostano przy
    > zasadzie, ze to jednak jest osiem bitów, mimo, że od wielu lat
    > komputery mają większe szyny danych. Bo trzymając się oryginalnej
    > definicji nikt nie wiedziałby o czym dokładnie mowa, więc taka
    > definicja byłaby bez sensu
    Wiedzialby... Co to jest "bod"?
    Modem 9600 bitow/sekunde ma tylko 2400 bodow, zreszta podobnie modem
    56600. "po satelitarnemu" to sie nazywa bodajze "symbols/sec"...

    Bajt to... a zreszta, zamiast pisac z pamieci skorzystam ze slownika:
    ISO/IEC/IEEE 24765, Systems and software engineering — Vocabulary.

    byte
    1. a group of adjacent binary digits operated upon as a unit and usually
    shorter than a computer word (frequently connotes a group of eight bits)
    2. an element of computer storage that can hold a group of bits as in (1).
    3. a string that consists of a number of bits, treated as a unit, and
    usually representing a character or a part of a character.

    word
    1. a sequence of bits or characters that is stored, addressed, transmitted,
    and operated on as a unit within a given computer.
    2. an element of computer storage that can hold a sequence of bits or
    characters as in (1).
    3. a sequence of bits or characters that has meaning and is considered an
    entity in some language

    Bajt jest wiec najmniejszą adresowalną jednostką. Nawet w komputerze 128
    bitowym mozna odwolac sie do pamieci o adresie #00000, #00001, #00002,
    itd., mimo ze odwolanie do #00000 tak naprawde spowoduje przeslanie
    pomiedzy ukladem pamieci RAM a cache procesora 128 bitow, czyli od #0000 do
    #000F