    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    Date: Thu, 24 Aug 2023 21:06:33 +0100

    in <news:ef37df0b-7f51-4626-a36d-ce7d00770d92n@googlegr
    oups.com>
    user alojzy nieborak pisze tak:

    > Uznajemy. Dlatego w lapku którego używam raz na kwartał odpinam
    > baterię.

    Mam gdzieś w sumie z 11 laptopów, leżą na stosiku i od tego zajścia
    poodpinam baterie w tych co można odpiąć a w tych co nie można zrobię
    grafik ładowań. Jakiś przypominacz w komórce ustawię.

    > Ile powinien pobierać dobry ukad czuwania? Tyle co leci przez
    > rezystor 10 M. A ile faktycznie pobiera możesz sam sprawdzić.

    rozumiem, że wina elektroniki w baterii.

    > Zależy od produktu, dobre alarmy ciągną mało. Kiepskie gadżety
    > zaprojektwane bez pomyślunku wpięte na stałe w instalację
    > samochodu wydoją accu totalnie.
    >
    > Takie życie psze Pana.

    Samochód zawsze ciągnie, bez alarmu nawet, przynajmniej stare auta
    pobierały zawsze.

    Tak nie powinno być. Samochód powinien ostrzegać, że zaraz się odłączy
    mechanicznie od baterii i mamy ostatnią szansę zacząć ładowanie.

    np mój samochód wydoi do zera akku tylko ostatnim ładunkiem wyświetli,
    że battery low. Pomimo kręcenia rozrusznika komp nie zapali silnika.

    no ale to inżynier musi chcieć.

    mam słuchawkę bt Jabra, krawaty wiąże, gada, ostrzega, mniut malina.

    ale to trzeba mozgownicą ruszyć przy projektowaniu urzadzenia.

    --
    Piter