  • Data: 2023-02-06 11:22:37
    Temat: Re: anemometr lub presostat z wifi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-02-06, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Z moją "wiedzą" różnica temperatury w takim wywiewie musi mieć podstawę
    > do "czegoś". Co da pomiar 21C czy 15C skoro nie definiuje to przewiewu a
    > tylko mierzy temperaturę? OK, można się posiłkować na wlocie i wylocie
    > ale w przypadku braku "przewiewu przy dużych różnicach temperatur in/out
    > będziesz miał skrajne wskazania, zupełnie tak, jak by był przewiew.

    Pierwszy termometr jest np. na metalowym pasku ogrzewanym małym
    rezystorkiem. Temperatura tego paska będzie zależna od prędkości
    przepływu - będzie zachodziła konwekcja wymuszona z odbiorem ciepła
    przez przepływające powietrze z tego paska, lub swobodna bez przepływu.

    Drugi termometr dajesz np. pod pierwszym (parę centymetrów wystarczy).
    Mierzy on tylko temperaturę przepływającego powietrza. Będzie ona
    niezależna od prędkości przepływu jeśli nie będzie tam żadnej
    kondesacji.

    > Moim zdaniem, spróbowałbym z jakimś wentylatorem od kompa/zasilacza z
    > wykastrowaną elektroniką. Tam jest najczęściej BLDC więc w zasadzie
    > "wieczne" i tanie oraz kręci się przy słabym wietrze. W sumie, w weekend
    > nawet sam to sobie sprawdzę :)

    Trochę musi być tego wiatru, ale może styknie.

    --
    Marcin