  • 1. Data: 2023-02-05 17:07:30
    Temat: anemometr lub presostat z wifi
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Znajdę coś takiego, oczywiście do domowego zastosowania w parze z home
    automation? Na alle albo stacje do pomiaru prędkości wiatru po 500zł
    albo presostaty do hydroforu lub sprężarki. Najwyraźniej nie wiem
    jeszcze, co trzeba wpisać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-02-05 17:16:26
    Temat: Re: anemometr lub presostat z wifi
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > automation? Na alle albo stacje do pomiaru prędkości wiatru po 500zł
    > albo presostaty do hydroforu lub sprężarki. Najwyraźniej nie wiem

    No bo anemometr służy do pomiaru prędkości wiatru a presostat utrzymuje
    stałe ciśnienie. Możesz oba urządzenia używać w domu jak najbardziej:)

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2023-02-05 20:18:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2023 17:16, Wiesiaczek wrote:
    > No bo anemometr służy do pomiaru prędkości wiatru a presostat utrzymuje
    > stałe ciśnienie. Możesz oba urządzenia używać w domu jak najbardziej:)

    To inaczej. Chciałbym w jakiś sposób mieć odczyt zdalny z kanału
    wentylacyjnego że siła nadmuchu się zmienia - wzrasta lub maleje.
    Dokładne wartości absolutne nie są istotne, ważne żeby móc określić w
    którą stronę zmienia się siła.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2023-02-05 20:38:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wentylacyjnego że siła nadmuchu się zmienia - wzrasta lub maleje.
    > Dokładne wartości absolutne nie są istotne, ważne żeby móc określić w

    Znajdź jakiś wiatraczek z silnikiem na 5/12V, który mieści się w
    przewodzie wentylacyjnym i sprawdź czy jest zdolny się obracać, przy
    przepływie wiatru jaki masz. Potem już z górki, jakiś Wemos+Supla i masz
    w smartfonie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-02-05 20:57:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 lutego 2023 o 20:18:26 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > wentylacyjnego że siła nadmuchu się zmienia - wzrasta lub maleje.
    > Dokładne wartości absolutne nie są istotne, ważne żeby móc określić w

    Dlaczego z tą kacapską kurwą gadasz?

  • 6. Data: 2023-02-05 22:37:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-05, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przewodzie wentylacyjnym i sprawdź czy jest zdolny się obracać, przy
    > przepływie wiatru jaki masz. Potem już z górki, jakiś Wemos+Supla i masz

    Albo dowolny czujnik temperatury z malutką grzałką na bazie jakiegoś
    tyciego rezystorka. Dwa, jeśli zmiany bardziej odległe w czasie
    (kompensacja temperatury otoczenia).

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-02-05 23:07:35
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.02.2023 20:18, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > wentylacyjnego że siła nadmuchu się zmienia - wzrasta lub maleje.
    > Dokładne wartości absolutne nie są istotne, ważne żeby móc określić w

    BMP280 + esp8266 z wgranym ESPEasy powinno załatwić sprawę.
    Ewentualnie drugi czujnik dla odniesienia jeżeli zmiany będą powolne.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2023-02-05 23:24:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Albo dowolny czujnik temperatury z malutką grzałką na bazie jakiegoś
    > tyciego rezystorka. Dwa, jeśli zmiany bardziej odległe w czasie
    > (kompensacja temperatury otoczenia).

    Nie kombinowałbym z temperaturą, bo to czynnik mocno zmienny i trudno
    ustalić "stałą" /podstawę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-02-06 01:32:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-05, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie kombinowałbym z temperaturą, bo to czynnik mocno zmienny i trudno
    > ustalić "stałą" /podstawę.

    On chce widzieć zmiany a nie dokładne wartości, a przy 2ch czujnikach
    mozna spokojnie tę zmienność okiełznać. Ale jest inny myk: trzeba by to
    też tak zrobić, żeby czujnik pokazywał kierunek przepływu, więc w
    zasadzie to musiałyby być 3 czujniki lub 2 i mechaniczna "wajcha". Może
    i wiatraczek lepszy. Z tym, że jak przepływy wolne to też może być z tym
    kłopot.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-02-06 11:01:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zasadzie to musiałyby być 3 czujniki lub 2 i mechaniczna "wajcha". Może
    > i wiatraczek lepszy. Z tym, że jak przepływy wolne to też może być z tym

    Z moją "wiedzą" różnica temperatury w takim wywiewie musi mieć podstawę
    do "czegoś". Co da pomiar 21C czy 15C skoro nie definiuje to przewiewu a
    tylko mierzy temperaturę? OK, można się posiłkować na wlocie i wylocie
    ale w przypadku braku "przewiewu przy dużych różnicach temperatur in/out
    będziesz miał skrajne wskazania, zupełnie tak, jak by był przewiew.

    Moim zdaniem, spróbowałbym z jakimś wentylatorem od kompa/zasilacza z
    wykastrowaną elektroniką. Tam jest najczęściej BLDC więc w zasadzie
    "wieczne" i tanie oraz kręci się przy słabym wietrze. W sumie, w weekend
    nawet sam to sobie sprawdzę :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>