  • Data: 2022-11-15 18:11:41
    Temat: Re: autostradowo
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Nov 2022 06:50:00 +0100, Shrek wrote:

    > Ja miewam inny ciekawy problem. Jadę sobie 160, czasem na tempomacie.
    > Dojeżdza z tyłu jakiś człowiek i siedzi na dupie. Myślę chce wyprzedzać
    > widzę lukę z przodu a ten siedzi twardo na tyłku. No to przyspieszam i
    > wjeżdzam w tą lukę 300 metrów wcześniej. A ten też przyspiesza ze 170 do
    > 173, bo więcej fabryka nie daje, zwalniam do 160, dojeżdzam do tira,
    > zmieniam pasa a ten znów do mnie dojeżdza i siedzi na dupe;)

    No ale w sumie co sie dziwisz - przyspieszyles, on nie, odleglosc sie
    zwiekszyla, miejsca mu zabraklo. Tobie w sumie tez.

    wersja a) spokojnie jedziesz swoje 160, przy tirach na prawym roznica
    predkosci duza, 300m to akurat szybko minie,
    wersja b) przyspieszam troche - przy 170 bedzie sie mniej denerwowal
    :-)

    wersja c) przyspieszam bardziej, odskakuje, a potem niech sobie
    dogania :-)

    > W sumie
    > trochę go rozumiem - musi jechać ile fabryka dała a jak trafi na takiego
    > co 160 lewym, to żeby znowu "odbudować prędkość" potrzebuje dwóch
    > kilometrów. Taka osobowa wersja tira i jazda na kagańcu żeby potem
    > zastanawiać się co zrobić z odzyskanymi trzema minutami życia;)

    Tobie pasuje 160, jemu 170. I niekoniecznie jest to ile fabryka dała.

    > Teraz już nie przyspieszam, bo rygorystyczniej traktuje zasadę "to co na
    > znakach plus 20".

    Rozsądnie. Ale akurat na autostradzie to IMO ryzyko mniejsze.

    > Ja najczęściej jeżdzę dc-óć. Tam jest tego typu masakra, że łodzianie
    > traktują to jako zwykłą drogę do pracy i jadą mniej autostradowo, a inni
    > jadą na drugi koniec i chcą zapierdalać.

    A mnie sie wydaje, ze warszawiacy lubia zapierdalac :-)

    > Błędem było to że nie zbudowali
    > od razu trzeciego pasa. Magiczna wiara w "biegłych" obliczyli że dwa
    > pasy będą tansze o dwadzieścia kilka procent od trzech, choć
    > wystarczyłoby żeby ktoś rozsądny ten raport wziął i powiedział, że nie
    > możliwe, żeby 1/3 mniej asfaltu powodowała spadek ceny, skoro teren,
    > prace ziemne i obiekty inżynieryjne są robione na trzy a koszty barierek
    > i ekranów są niezależne od ilości pasów i wyrzucił ten raport do śmieci
    > - najlepiej z autorami. Teraz zbudowanie trzeciego pasa będzie
    > kosztowało pewnie więcej niż zbudowanie autostrady wtedy;) A może tak
> [...]

    Ale jest tez inny rachunek - zamiast trzech pasow tam, mozna zrobic
    50km autostrady gdzie indziej. I zawsze to wiekszy zysk czasowy :-)

    > Racja - pisałem na początku;)

    > Jedziemy. Nigdzie w pord nie ma napisane, że "lewy służy do
    > wyprzedzania" to ludowa mądrość wynikająca z uproszczenia;)

    Jest napisane natomiast, ze nalezy jechac przy prawej krawedzi jezdni.
    Lewy pas to zdecydowanie nie jest to :-)

    W sumie - w miastach dalbym wyjatek, bo pasow wiele i co chwila skręt
    w lewo grozi, ale na autostradach nie widze powodow :-)

    J.