-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabk51.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: autostradowo
Date: Tue, 15 Nov 2022 18:11:41 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1o6zxbaibc4ln$.a3w2vd5q5vhv$.dlg@40tude.net>
References: <rdonhgl3eazq$.1w8e1zlr88qew$.dlg@40tude.net>
<tkisje$klg$1$Shrek@news.chmurka.net>
<10tw67mvmsq19$.1ntcmqijpfop2.dlg@40tude.net>
<tkithl$kle$2$Shrek@news.chmurka.net>
<75x0h3k3vsag$.c14ojdu2up2b$.dlg@40tude.net>
<tkivoq$kle$4$Shrek@news.chmurka.net>
<wpi4u7ujf6zn$.1p3g75ltrat5u.dlg@40tude.net>
<tkuaps$993$2$Shrek@news.chmurka.net>
<a...@4...net>
<tkv9a8$2lq$4$Shrek@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: aabk51.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aabk51.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.36.51";
logging-data="30061";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708666
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 15 Nov 2022 06:50:00 +0100, Shrek wrote:
> W dniu 15.11.2022 o 06:24, J.F pisze:
>> A jesli nie mozna ... to tez znak dla mnie, ze nie ma co zjezdzac na
>> prawy pas, bo ten z tylu mnie nie zdązy wyprzedzic do kolejnej
>> ciezarowki :-)
>
> Ja miewam inny ciekawy problem. Jadę sobie 160, czasem na tempomacie.
> Dojeżdza z tyłu jakiś człowiek i siedzi na dupie. Myślę chce wyprzedzać
> widzę lukę z przodu a ten siedzi twardo na tyłku. No to przyspieszam i
> wjeżdzam w tą lukę 300 metrów wcześniej. A ten też przyspiesza ze 170 do
> 173, bo więcej fabryka nie daje, zwalniam do 160, dojeżdzam do tira,
> zmieniam pasa a ten znów do mnie dojeżdza i siedzi na dupe;)
No ale w sumie co sie dziwisz - przyspieszyles, on nie, odleglosc sie
zwiekszyla, miejsca mu zabraklo. Tobie w sumie tez.
wersja a) spokojnie jedziesz swoje 160, przy tirach na prawym roznica
predkosci duza, 300m to akurat szybko minie,
wersja b) przyspieszam troche - przy 170 bedzie sie mniej denerwowal
:-)
wersja c) przyspieszam bardziej, odskakuje, a potem niech sobie
dogania :-)
> W sumie
> trochę go rozumiem - musi jechać ile fabryka dała a jak trafi na takiego
> co 160 lewym, to żeby znowu "odbudować prędkość" potrzebuje dwóch
> kilometrów. Taka osobowa wersja tira i jazda na kagańcu żeby potem
> zastanawiać się co zrobić z odzyskanymi trzema minutami życia;)
Tobie pasuje 160, jemu 170. I niekoniecznie jest to ile fabryka dała.
> Teraz już nie przyspieszam, bo rygorystyczniej traktuje zasadę "to co na
> znakach plus 20".
Rozsądnie. Ale akurat na autostradzie to IMO ryzyko mniejsze.
>>> Nie no. Jak pierwszy to oczywiste. Na początku czyli powiedzmy do piątego.
>>
>> A, taki z ciebie cwaniak.
>> No coz - dobra strategia, ale na A4 blyskaczy jak na lekarstwo.
>
> Ja najczęściej jeżdzę dc-óć. Tam jest tego typu masakra, że łodzianie
> traktują to jako zwykłą drogę do pracy i jadą mniej autostradowo, a inni
> jadą na drugi koniec i chcą zapierdalać.
A mnie sie wydaje, ze warszawiacy lubia zapierdalac :-)
> Błędem było to że nie zbudowali
> od razu trzeciego pasa. Magiczna wiara w "biegłych" obliczyli że dwa
> pasy będą tansze o dwadzieścia kilka procent od trzech, choć
> wystarczyłoby żeby ktoś rozsądny ten raport wziął i powiedział, że nie
> możliwe, żeby 1/3 mniej asfaltu powodowała spadek ceny, skoro teren,
> prace ziemne i obiekty inżynieryjne są robione na trzy a koszty barierek
> i ekranów są niezależne od ilości pasów i wyrzucił ten raport do śmieci
> - najlepiej z autorami. Teraz zbudowanie trzeciego pasa będzie
> kosztowało pewnie więcej niż zbudowanie autostrady wtedy;) A może tak
> miało być?:(
Ale jest tez inny rachunek - zamiast trzech pasow tam, mozna zrobic
50km autostrady gdzie indziej. I zawsze to wiekszy zysk czasowy :-)
>>> Jak pojedynczy ścigacz to styknie. Powiedzmy 70 metrów bezpiecznego
>>> odstępu, trochę zostaje.
>>
>> ale musi miec odpowiednie stado koni, a nie wiem jakie ma.
>
> Racja - pisałem na początku;)
>
>> Zaraz ... skoro zgodnie w KW tego nie uwaza sie wyprzedzanie ... to co
>> my robimy na lewym pasie ?
>
> Jedziemy. Nigdzie w pord nie ma napisane, że "lewy służy do
> wyprzedzania" to ludowa mądrość wynikająca z uproszczenia;)
Jest napisane natomiast, ze nalezy jechac przy prawej krawedzi jezdni.
Lewy pas to zdecydowanie nie jest to :-)
W sumie - w miastach dalbym wyjatek, bo pasow wiele i co chwila skręt
w lewo grozi, ale na autostradach nie widze powodow :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.22 18:22 Shrek
- 15.11.22 19:27 J.F
- 15.11.22 20:02 Shrek
- 15.11.22 21:12 J.F
- 15.11.22 21:55 Shrek
- 15.11.22 22:12 ii
- 15.11.22 22:17 Shrek
- 15.11.22 22:18 ii
- 15.11.22 22:23 ii
- 15.11.22 23:45 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław