  • Data: 2011-01-22 15:31:56
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-21 17:42, NESSO pisze:

    > wnioskuje że nie jest to zdrowe dla skrzyni ale ogólnie gwałtowne hamowanie
    > tez niesłuży, tak samo , przyspieszanie , zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła
    > , hamowanie silnikiem ... i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy
    >
    > :)

    Na pewno nie jest to to samo co zmiana biegów bez sprzęgła. Przy zmianie
    biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między zębami w skrzyni
    "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących dotąd swobodnie kół
    zębatych. Zmieniasz bieg i od razu zmieniasz przekładnie - tu nie ma
    miejsca na między gaz. Nie przecież luzu po między innymi biegami niż
    1-2 a wiec zawsze jest to udar.

    Hamowanie silnikiem to pikuś - tutaj działa moment hamujący od wału
    korbowego przez skrzynie do koła napędowego - moment udarowy wogóle nie
    występuje bo zmiana momentu rozłożona jest w czasie w rezultacie nic się
    nie dzieje.

    Gwałtowne puszczenie sprzęgła jest zawsze z uślizgiem sprzęgła - choć
    możesz sobie tego nie zdawać sprawy - to zawsze będzie mniejszy udar.
    Udar jest to stosunek zmiany przyspieszenia do zmiany czasu (pochodne.)

    > a że nie miałem okazji z same ciekawośc spróbuje jak to jest
    > mam nadzieje ze przy 1 razie tryby w skrzyni nie polecą :)

    Ja próbowałem - nie poleciały :) ale jak się nad tym głebiej
    zastanowiłem to przestałem testować :)

    Pozdrawiam
    Rafał
    DL'a szukam...