    From: Marcin <g...@d...TEGO.NIE.MA>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: chwila nieuwagi... głupia sytuacja
    Date: Sun, 04 Jan 2009 19:30:37 +0100

    Atlantis pisze:
    > Zaciekawiony otworzyłem to podejrzewając, że i bezpiecznik w mierniku
    > poszedł. I tu mój szok! Nie ma bezpiecznika przy obwodzie do mierzenia
    > wyższego zakresu natężenia... (!) O dziwo urządzenie działa - tzn.
    > przetestowałem napięcie, opór, hFE tranzystora i nie widzę niczego
    > podejrzanego. Czy waszym zdaniem miernik po takim przejściu może być
    > godzien zaufania? A raczej czy miernik wykonany w ten sposób może być
    > godzien zaufania?

    Pewnie cała energia wyzwoliła się na stykach.
    Moim zdaniem taki miernik będzie OK.
    W moim mierniku pomiar prądu jest realizowany jako pomiar napięcia na
    bardzo grubym kawałku drutu, zatem chyba możemy traktować to jako bardzo
    mały opór czyli zwarcie. Napięcie na elektrodach nie powinno zatem
    wzrosnąć do niebezpiecznego zakresu.
    MD