  • Data: 2015-01-20 23:55:36
    Temat: Re: co by tam miało być
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 23:46:17 UTC+1 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Oprócz różnych wtyczek jest tam triakowy reduktor, podobny jak w regulatorach
    jasności domowego oświetlenia - podają moc 1600W.
    > To nie obniża napięcia, bo to nie transformator tylko "wycinacz" kawałków
    sinusoidy.
    > Nadaje się to tylko do urządzeń grzewczych a ELEKTRONIKĘ ZABIJA, bo wartość
    szczytowa napięcia jest taka, jakby urządzenie na 110 VAC podłączyć do ok 180VAC.
    > Naładowane do wartości szczytowej kondensatory w zasilaczach elektronicznego
    sprzętu puchną i wybuchają, końcówki mocy wzmacniaczy palą się itd..
    > Jeśli nie zdąży zadziałać bezpiecznik psują się od przegrzania transformatory
    sieciowe - może się skończyć pożarem.

    Taki jak napisałeś też widziałem. Na obudowie wyryte że tylko do urządzeń grzewczych
    i żarówek.