  • 21. Data: 2016-05-03 00:40:42
    Temat: Re: co jest dzwonkiem w tym domofonie?
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    janusz_k w news:ng8gne$1dg3$1@gioia.aioe.org
    zar.png - klikanie
    > Może dodaj opornik słuchawki, jak jest na 32omy to wystarczy kupić
    > oporniki za rogiem w sklepie elektronicznym 33, 49, 100 om i popróbować
    > z włączeniem w szereg z słuchawką i zobaczenie jaki będzie efekt.

    sorry, ale nawet lutownicy nie mam zeby sie w to bawic; oczywiscie nie jest
    sztuka zdobyc, ale moze lepiej zastanowic sie dlaczego regulator glosnosci,
    ktory jak okazalo sie - jest, nie dziala.

  • 22. Data: 2016-05-03 13:23:38
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-03 o 00:40, 1634Racine pisze:

    > sorry, ale nawet lutownicy nie mam zeby sie w to bawic; oczywiscie nie
    > jest sztuka zdobyc, ale moze lepiej zastanowic sie dlaczego regulator
    > glosnosci, ktory jak okazalo sie - jest, nie dziala.
    No to sorry tu nie pomogę, nie znam się na domofonach, a co do braku
    lutownicy,
    popatrz jak ten gościu łączy elementy bez lutownicy :)

    https://www.youtube.com/watch?v=fGZgKaB_TkQ

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 23. Data: 2016-05-03 15:09:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał w wiadomości
> [...]
    > aczkolwiek polowiczne, niestety. Bowiem link, ktory podales, to... to
    > dokladnie ten unifon, o ktorym pisalem w root poscie, tak dokladnie

    Skasowałeś zdjęcia swojego unifonu i nie mogę tego sprawdzić teraz, ale Ty
    masz chyba model 255, a nie 512. Wyglądają z zewnątrz prawie identycznie,
    różnią się płytką w środku.

> [...]
    > sciszanie bylo celowo zablokowane, no bo niby jak...
    > Moze "cos" nie kontaktuje?
    > Jak to opanowac, naprawic...? juz o krok od sukcesu :)

    512 ma podświetlane przyciski, a u Ciebie w 255 jest jeden zwykły przycisk.
    Nie widzisz różnic w opisach obu modeli?
    Nie widzisz oznaczeń modelu na płytce drukowanej?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2016-05-03 19:21:10
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    yabba w news:5728a2e2$0$703$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał w wiadomości
    > Skasowałeś zdjęcia swojego unifonu i nie mogę tego sprawdzić teraz

    "sie" skasowaly, serwer od softu dla screens widocznie im padl.
    screens:

    http://prnt.sc/aztf3z

    http://prnt.sc/aztfzj

    http://prnt.sc/aztjub - na zielono: mam model 255; na czerwono: pole
    styku drugiego - bo jest - przycisku na obudowie -> nie dziala i nic
    dziwnego zdaje sie (nizej o tym)

> [...]
    > u Ciebie w 255 jest jeden zwykły przycisk. Nie widzisz różnic > w opisach
    > obu modeli? Nie widzisz oznaczeń modelu na płytce drukowanej?

    dzieki za podpowiedz, jasne, mam nie 512, a 255, ktory takze ma dwa
    przyciski -> http://prnt.sc/aztmsh, co nie znaczy, ze drugi musi dzialac
    regulacyjnie -> w opisie 512 pisza wyraznie, ze drugi dziala, natomiast w
    opisie mojego 255 pisza wyraznie, ze:

    "[...] Dwa przyciski: (...) *dolny* używany przy rozbudowanych systemach
    domofonowych (łączność zwrotna, otwieranie bramy, wywoływanie i przełączanie
    kamer w systemie VIDEO) [...]

    - w 255 regulacje glosnosci wykonuje sie tak:
    "[...] Regulacja głośności wywołania przy pomocy potencjometru montażowego
    (głośniej, ciszej [...]"

    czyli tylko monter moze ustawic glosnosc. A jak sie teraz glosnosc nie

  • 25. Data: 2016-05-03 20:18:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > czyli tylko monter moze ustawic glosnosc. A jak sie teraz glosnosc nie
    > podoba - kupic 512. albo - jak pisze Grzexs - regulacja gabka :)

    Zaryzykuj i pokręć tym potencjometrem przy zworce założonej i przy zdjętej.
    Tylko najpierw zapamiętaj początkowe położenie potencjometru, żebyś wiedział
    do jakiego położenia powrócić!

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2016-05-03 22:35:04
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    yabba w news:5728eb66$0$643$65785112@news.neostrada.pl
    [...................]
    [........................]
    > Zaryzykuj i pokręć tym potencjometrem przy zworce założonej i przy
    > zdjętej. Tylko najpierw zapamiętaj początkowe położenie potencjometru,
    > żebyś wiedział do jakiego położenia powrócić!

    co to jest potencjometr - to ja wiem, ale ktore cudo na plytce jest nim, to
    srednio wiem :)
    http://prnt.sc/azwpwo
    zolta kropa - te zworke zdejmowalem.
    czerwona jest potencjometrem?
    (jak juz bedzie jasne - co jest potencj.:
    - dlaczego ryzyko?
    - dlaczego probowac przy zdjetej/zalozonej zworce? cos nie jest jasne w
    sprawie dzialania zworki?
    - o co chodzi z tym zapamietaniem do jakiego polozenia wrocic? bowiem jesli
    "sie omsknie", to co?

  • 27. Data: 2016-05-03 22:52:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-03 o 22:35, 1634Racine pisze:

    > czerwona jest potencjometrem?

    Tak.
    > (jak juz bedzie jasne - co jest potencj.:
    > - dlaczego ryzyko?
    Jeżeli nie wiadomo do czego, to lepiej aby było po próbie w tym samym
    położeniu.

    Robert

  • 28. Data: 2016-05-03 23:07:27
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Wańkowski w news:57290f83$0$691$65785112@news.neostrada.pl
    [...........]
    > Jeżeli nie wiadomo do czego, to lepiej aby było po próbie w tym samym
    > położeniu.

    no, jesli w ogole jest potencjometr, zakladam, ze *dzialajacy* =
    funkcjonalny, to... _dlaczego_on_w_ogole_tam_jest_ ... Co nim mozna
    regulowac, w sensie *efektu* odczuwalnego...?

  • 29. Data: 2016-05-04 12:17:15
    Od: test <t...@t...test>

    W dniu 03.05.2016 o 23:07, 1634Racine pisze:
> [...]
    > funkcjonalny, to... _dlaczego_on_w_ogole_tam_jest_ ... Co nim mozna
    > regulowac, w sensie *efektu* odczuwalnego...?

    W egzemplarzach z którymi miałem styczność służył do zrównoważenia
    układu antylokalnego - w praktyce ustawiało się potencjometr w takiej
    pozycji, aby nie występowało sprzężenie zwrotne (czyli się nie wzbudzało).

  • 30. Data: 2016-05-04 14:19:28
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    test w news:ngci7b$n0m$1@node2.news.atman.pl
    > W egzemplarzach z którymi miałem styczność służył do zrównoważenia
    > układu antylokalnego - w praktyce ustawiało się potencjometr w takiej
    > pozycji, aby nie występowało sprzężenie zwrotne (czyli się nie wzbudzało).

    dobrze zapytac...;
    czyli niekoniecznie pozwoli podregulowac glosnosc [w sumie - nikt tego nie
    gwarantowal :) ], ale pogrzebanie w nim raczej jest bezpieczne,wystarczy
    zapamietac polozenie. ok.