eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyczy leci z nami pilot? › Re: czy leci z nami pilot?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czy leci z nami pilot?
    Date: Tue, 8 Aug 2017 08:25:16 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <omblg9$2sv$1@node2.news.atman.pl>
    References: <oma9k7$876$1@dont-email.me> <cmmxh56rb1pu.1eodiilm6is07$.dlg@40tude.net>
    <omabmh$fel$1@dont-email.me> <omad34$v2g$1@node2.news.atman.pl>
    <r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 91.200.93.101
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1502173513 2975 91.200.93.101 (8 Aug 2017 06:25:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Aug 2017 06:25:13 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: Avast (VPS 170807-2, 2017-08-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612350
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:55:34 +0200, tck napisał(a):
    >> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    >>> A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
    >>> prędkości Airbusa nad Atlantykiem?
    >>>
    >> jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej
    >> da
    >> rade komputer...
    >
    > Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
    > zawiodl.
    > I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.
    >
    > J.

    chyba jednak nie

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_Fr
    ance_447

    Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na przeciągnięcie -
    pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale uchwyt drążka wychylony
    na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz zachowanie samolotu wskazywało
    na konieczność działania odwrotnego. Zastosowana w samolocie metoda
    sterowania typu fly-by-wire sprawia, że działanie urządzeń sterowniczych
    samolotu jest wypadkową wskazań obu drążków sterowych. W sytuacji działań
    przeciwstawnych (np. jeden pilot odpycha końcówkę drążka, drugi w tym
    momencie ją ściąga - co w tym locie miało miejsce) - wypadkowa działania
    maszyny może mieć skutek zerowy, jak przy braku jakiejkolwiek reakcji
    załogi. Stąd też w samolotach z tego typu sterowaniem musi być wyraźny
    podział na pilota będącego przy sterach i pilota obserwującego sytuację i
    wskazania przyrządów. Brak takiego podziału - przy różnicach w interpretacji
    sytuacji - może sam w sobie sprawić przesłankę do wypadku lub katastrofy.



    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: