eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › czy leci z nami pilot?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 11. Data: 2017-08-07 22:28:38
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:09:55 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    > sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    >>> Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?
    >>
    >> https://www.youtube.com/watch?v=feyx80koMC8
    >>
    > Jak stare to wideo?
    > Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?

    1988.

    Przy czym piloci siedzieli za sterami, a AI to tam w zasadzie nie
    bylo.
    I w odroznienu od Tupolewa - zginely tylko 3 osoby.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296


    J.






  • 12. Data: 2017-08-07 22:32:03
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:55:34 +0200, tck napisał(a):
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    >> A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
    >> prędkości Airbusa nad Atlantykiem?
    >>
    > jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej da
    > rade komputer...

    Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
    zawiodl.
    I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.

    J.


  • 13. Data: 2017-08-07 23:10:53
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 19:56, Pszemol pisze:

    > Te dyskusje o samojezdnych samochodach czy ciężarówkach przemierzających
    > setki kilometrów bez kierowcy na pokładzie są ekscytujące,
    Ciekawe jak zachowa się taka samojezdna ciężarówka, jak na jej drodze
    imigranci z Calais narzucają płonących konarów :P W sumie mieli by łatwą
    przeprawę na naczepie, tylko kogo ukarać jak nie ma kierowcy? :P


  • 14. Data: 2017-08-07 23:21:32
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 07.08.2017 o 22:09, Pszemol pisze:
    >
    >> Jak stare to wideo?
    >> Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?
    >>
    > 88.
    >
    Tak właśnie wyglądało po kolorkach i braku ostrości :-)


  • 15. Data: 2017-08-07 23:21:33
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    szod <b...@a...pl> wrote:
    > W dniu 2017-08-07 o 19:56, Pszemol pisze:
    >
    >> Te dyskusje o samojezdnych samochodach czy ciężarówkach przemierzających
    >> setki kilometrów bez kierowcy na pokładzie są ekscytujące,
    > Ciekawe jak zachowa się taka samojezdna ciężarówka, jak na jej drodze
    > imigranci z Calais narzucają płonących konarów :P

    Pewnie tak samo jak napotka na drodze każdą inną przeszkodę. Jest kamera
    wideo, jest radar - komputer widzi że coś blokuje drogę, niezależnie kto
    barykadę postawi.

    > W sumie mieli by łatwą
    > przeprawę na naczepie, tylko kogo ukarać jak nie ma kierowcy? :P

    E tam, od razu karać....



  • 16. Data: 2017-08-08 08:25:16
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:55:34 +0200, tck napisał(a):
    >> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    >>> A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
    >>> prędkości Airbusa nad Atlantykiem?
    >>>
    >> jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej
    >> da
    >> rade komputer...
    >
    > Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
    > zawiodl.
    > I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.
    >
    > J.

    chyba jednak nie

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_Fr
    ance_447

    Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na przeciągnięcie -
    pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale uchwyt drążka wychylony
    na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz zachowanie samolotu wskazywało
    na konieczność działania odwrotnego. Zastosowana w samolocie metoda
    sterowania typu fly-by-wire sprawia, że działanie urządzeń sterowniczych
    samolotu jest wypadkową wskazań obu drążków sterowych. W sytuacji działań
    przeciwstawnych (np. jeden pilot odpycha końcówkę drążka, drugi w tym
    momencie ją ściąga - co w tym locie miało miejsce) - wypadkowa działania
    maszyny może mieć skutek zerowy, jak przy braku jakiejkolwiek reakcji
    załogi. Stąd też w samolotach z tego typu sterowaniem musi być wyraźny
    podział na pilota będącego przy sterach i pilota obserwującego sytuację i
    wskazania przyrządów. Brak takiego podziału - przy różnicach w interpretacji
    sytuacji - może sam w sobie sprawić przesłankę do wypadku lub katastrofy.



    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 17. Data: 2017-08-08 09:03:34
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: p...@g...com

    Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga czyli brak
    mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w prawo a PNF w lewo co
    plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.

    W niemieckiej Wiki jest ten fragment w polskiej nie

    Chesley Sullenbergers Analyse Bearbeiten
    Chesley B. Sullenberger, Sachverständiger für Flugunfälle, ist der Ansicht, dass der
    Unfall in einer Boeing mit geringerer Wahrscheinlichkeit geschehen wäre. Während
    Airbus seine Cockpits mit Sidesticks ausstattet, verwendet Boeing im Gegensatz dazu
    klassische Steuerhörner. Diese sind mechanisch miteinander gekoppelt, die Sidesticks
    bei Airbus jedoch nicht. In einem Cockpit mit Steuerhörnern ist jede Steuereingabe
    des einen Piloten somit für den anderen Piloten klar sichtbar, überdies wird das
    Steuerhorn bei jeder Eingabe auch vergleichsweise stark bewegt. Die Aufnahmen des
    Stimmenrecorders belegen, dass weder der links noch der rechts sitzende Kopilot den
    überzogenen Zustand des Flugzeugs identifizierten, obwohl 75-mal eine Überziehwarnung
    ertönte. Um den Fehler des pilot flying zu erkennen, das Flugzeug unaufhörlich zu
    überziehen, hätte der links sitzende pilot not flying den Sidestick des rechten
    Piloten im Auge behalten müssen; erschwerend kam hinzu, dass eine vergleichsweise
    geringe Positionsänderung des Sidesticks ausreicht, um die Ruder von einer neutralen
    Position zum Vollausschlag zu bringen. Wie die Cockpitaufnahmen zeigen, bemerkte der
    hinter den Sitzen stehende Kapitän den überzogenen Flugzustand erst, als Bonin
    ausrief ,,aber ich ziehe doch die ganze Zeit voll hoch".[58]


  • 18. Data: 2017-08-08 09:44:08
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9be281fe-0ccb-4b55-a713-499b2d0e244d@googlegrou
    ps.com...
    Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga
    czyli brak mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w
    prawo a PNF w lewo co plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.


    w naszej jest, że samolot realizował wypadkową ruchów, ten typ tak ma,
    dobrze wyszkolona załoga powinna być tego świadoma.
    co by nie mówić nie jest to błąd komputera tylko brak wiedzy i/lub
    komunikacji między członkami załogi.


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 19. Data: 2017-08-08 10:08:27
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 22:28, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:09:55 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >> sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    >>>> Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?
    >>>
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=feyx80koMC8
    >>>
    >> Jak stare to wideo?
    >> Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?
    >
    > 1988.
    >
    > Przy czym piloci siedzieli za sterami, a AI to tam w zasadzie nie
    > bylo.
    > I w odroznienu od Tupolewa - zginely tylko 3 osoby.

    wszystkie jakie były na pokładzie bo to lot testowy był:)


  • 20. Data: 2017-08-08 10:09:17
    Temat: Re: czy leci z nami pilot?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > I w odroznienu od Tupolewa - zginely tylko 3 osoby.

    a nie - tu chyba był tabun dziennikarzy na pokładzie

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: