  • Data: 2011-04-28 01:56:50
    Temat: Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotochemiczną
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/27/2011 05:06 AM, Dlabink wrote:
    > Jakie konkretnie produkty Proxxona byscie polecili dla zastosowan
    > domowych?
    > Moze ktos sie podzielic opinia odnosnie wykorzystania wlasnie MF70 do
    > celow wiercenia. Czy lepiej jakas wiertarke kolumnowa czy moze jeszcze
    > jakies inne rozwiazanie? Jestem na etapie poszukiwania jednakze
    > wlasnie obstaje przy MF70 ze wzgledu na mozliwosc wykorzystania do
    > innych celow.

    Mam proxxona IB/E ze stojakiem MB140 i sobie chwalę. Lekkie, wygodne i
    precyzyjne. Dremel niech się schowa ze swoimi narzędziami. Od czasu jak
    zacząłem używać Proxxona, dremelowa wiertarka zbiera kurz w szafie.
    Jest kilka rzeczy, które chętnie bym poprawił (np. przydała by się
    możliwość blokowania stojaka w określonej pozycji - przydatne do
    frezowania i kilka innych drobiazgów), ale do wiercenia jest super.
    Poszukaj w archiwum grupy, w zeszłym roku pytałem się o opinie. Jakbym
    już miał się czepiać to jedynie tego, że nie da się założyć normalnego
    uchwytu.

    Do cięcia płytek polecam piłkę z tarczą diamentową. Krawędzie wychodzą
    tak ostre, że można się pokaleczyć :)
    Do samych płytek wystarczy KS. Ja mam FKS/E i jedyne czego żałuję to to,
    że nie kupiłem wcześniej :)

    pzdr.
    j.