  • 11. Data: 2011-04-21 20:50:31
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-04-21 17:16, crazy bejbi pisze:

    > No niestety na login podany w piśmie nie dało się zalogować. M.in mój
    > pracownik dzwonił przy mnie - raczej proszę go nie obrażać generalizując !

    Na jeden loginów, który dostałem "do obróbki" również nie dało się
    zalogować i 'jakaś malapeta' w postaci mojej wieloletniej doświadczonej
    pracownicy również zmuszona była zadzwonić. Jestem zniesmaczony.

    --
    Ślązak

  • 12. Data: 2011-04-21 23:39:42
    Od: Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl>

    On 21 Kwi, 22:50, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

> [...]
    > zalogować i 'jakaś malapeta' w postaci mojej wieloletniej doświadczonej
    > pracownicy również zmuszona była zadzwonić. Jestem zniesmaczony.

    7 tys operatorów dzwoni do nas, kilkadziesiąt rozmów dziennie, jak
    dotąd 17 błednych loginów odnotowalismy w statystyce. To uwazam że
    jest dobry wynik jak na stan tego systemu. A stan jest kiepski bo
    MSWIA pisalo rozporządzenie przez 9 miesięcy i do konca nie bylo
    wiadomo jak system ma wyglądać. Prosilismy wielokrotnie o pisanie
    maili, bo 5 osób nie jest w stanie obsłuzyc w ciągu dnia pracy tylu
    telefonów, muszą rozłożyć to na godziny poza pracą. Srednia rozmowa
    telefoniczna wg naszych statystyk 8,5 minuty. Rozmowy od 2,5 minuty do
    40 minut. Moze się zdarzyć, że jakis mail zostanie pominięty, albo
    niezrozumiany. Mimo że decyzja była że nie odbieramy telefonów tylko
    odpowiadamy na maile - moi koledzy odbierają ze zwyklego ludzkiego
    odruchu wspolpracy. Ja słucham tych rozmów i uważam że jest mnóstwo
    osob które w ogole nie zadają sobie trudu żeby zrozumieć co mają
    zrobic, tylko chcą żeby ich za rękę przeprowadzic przez caly proces.
    No niestety - to trwa. I jest mnóstwo osób które wpisują login błędnie
    albo nie wiedzą co to jest i gdzie go znależć. Jesli jest błąd w
    loginie to inna sprawa, ale jesli ktos twierdzi że nie widzi loginu w
    pismie, a ja mam przed nosem kopię pisma, to sorry.
    Loginów nie generuje pracownik tylko system - system zbudowany został
    poza uke na podstawie umowy MSWIA z IŁ.
    Nie twierdze nigdzie że wszyscy winni tylko UKE niewinne, ale nie
    zamierzam się dać zaszczuć, a wysluchuje za ten system juz od wielu
    tygodni. Zamierzam zrobic to co do mnie należy i nawet jesli to nie
    jest doskonały produkt to nikt mnie o zdanie nie pyta, ustawa
    obowiązuje i ją wykonam.

    Ponawiam zaproszenie na debate O JAKOSCI i prosze o zglaszanie
    prezentacji lub chęci wypowiedzi. Na debacie będą obecni autorzy
    założeń do ustawy, czyli przedstawiciele MI - warto żeby debata była
    merytoryczna i oparta na doświadczeniach praktycznych.

  • 13. Data: 2011-04-22 06:24:02
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >Nie twierdze nigdzie że wszyscy winni tylko UKE niewinne, ale nie
    >zamierzam się dać zaszczuć, a wysluchuje za ten system juz od wielu
    >tygodni.

    poprawianie kolejnych bledow swiadczy o tym, ze uwagi sa zasadne
    ze swojej strony koncze dyskusje, zycze pogodnych swiat

  • 14. Data: 2011-04-22 14:12:06
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...zun.pl>

    W dniu 2011-04-20 23:46, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
    > głupie pytanie. Wam to sie chyba wydaje że moi ludzie to jacys
    > zboczency, ktorzy tę inwentaryzację dla zabawy robią. Zapewniam Was ze

    Witam.
    Ja tam nie wiem czy jacyś zboczeńcy czy nie, wręcz powiem, że życie
    intymne pracowników UKE mnie średnio interesuje ;)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 15. Data: 2011-04-22 14:15:23
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...zun.pl>

    > Hello Anna,
    >
    > Wednesday, April 20, 2011, 11:46:39 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i macie, moi drodzy, klasykę urzędasa na stołku. Podatnicy, którzy
    > łożą na tę urzędniczynę są dla niej malapetami...
    >
    > Czy ktoś tu ma jeszcze jakiekolwiek złudzenia?
    >
    > [...]

    Troszkę się Pan poruszyłeś ;) Choć faktem jest, że Pani Anna S. pisze
    tutaj jako urzędnik, więc powinna być w swych słowach bardziej
    powściągliwa.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 16. Data: 2011-04-22 14:27:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    > Troszkę się Pan poruszyłeś ;)

    Troszkę...

    > Choć faktem jest, że Pani Anna S. pisze tutaj jako urzędnik,

    A [autocensored] wie, kto to pisze i jako kto - już kiedyś zwracałem
    uwagę, że wypadałoby pisać z domeny uke.gov.pl a nie
    (krypto)reklamować jednego z usługodawców, którego się notabene
    kontroluje z racji sprawowanego urzędu. Podobnie jak tutaj -
    odpowiedzą była wyniosla, urzędnicza cisza.

    > więc powinna być w swych słowach bardziej powściągliwa.

    Ba!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-04-23 08:15:40
    Od: Piotr Gackiewicz <g...@i...pl>

    Anna Streżyńska Prezes UKE <s...@s...pl> wrote:
    > a co do sprawozdań to nie zaczynajcie znowu, bo mogę się odwzajemnić;
    > dzwonią do nas jakieś malapety, które chcą się dowiedzieć jaki mają
    > login do systemu inwentaryzacyjnego,

    Ja też się mogę odwzajemnić:

    Dzwonię do Urzędu w sprawie podpisanych certyfikatów do komunikacji PLICBD i
    pytam:

    Czy koniecznie muszę osobiście fatygować się do Warszawy po zestaw
    podpisanych certyfikatów _serwerowych_ ("publicznych", requesty
    generowałem ja i nie przekazywałem kluczy prywatnych).
    Dlaczego nie można ich przesłać mailem lub pocztą na płytce?

    Na to słyszę od jakiegoś MALAPETY, że nie można przesłać, bo to są dane
    osobowe i wogóle takie procedury i że mam skończyć tę dyskusję.

    Tak przy okazji, to się zastanawiam, po co nam delegatura UKE w Rzeszowie,
    (jeśli już koniecznie trzeba osobiście), skoro nie przewidziano możliwości
    odbioru takich rzeczy w delegaturze?
    Tylko każecie jechać 600km + jeden roboczodzień zmarnowany.
    Pocieszenie, że "ze Szczecina też jeżdżą" jakoś mnie nie zadowala.

    PS.
    Serdeczne pozdrowienia dla dyrektora delegatury w Rzeszowie :-).

    --
    Piotr Gackiewicz

  • 18. Data: 2011-04-23 09:09:28
    Od: Michał Matuszewski <b...@n...pl>

    W dniu 21-04-2011 17:12, JanuszR pisze:
> [...]
    s_cat_id=168&news_id=6655&layout=3&page=text

    > To chyba w zgodzie z trendem europejskim
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,9463096,Europejs
    kie_telekomy_oszukuja_internautow__Ale_w_maju.html

    <..ciach..>

    > Pozdrawiam JanuszR

    Kiedyś pojechałem na debatę o parametrach jakie powinna mieć usługa
    darmowego dostępu do internetu - dawno - może nawet w 2009??
    Zamiast debaty o parametrach był płacz i lament, że to zepsuje rynek.

    Wtedy pracowaliśmy nad siecią hotspotów dla nadmorskiej gminy i ważne
    dla nas było, jakie szybkości zestawiać, itp...

    Na sali było z 50 chłopa i tylko płacz - czułem się wręcz niezręcznie i
    tylko się powstrzymywałem by nie zabrać głosu: jakie te parametry?

    Mamy sieć hotspotów w mieście a nawet powiecie - nie zauważyłem spadku
    klientów u siebie i innych sieciach, którym coś tam robimy - za to
    sprzedając komputer dokładamy parę złotych pisząc w ofercie, że jest
    gotowy do darmowego neta w mieście. Ilu z tego korzysta - nie wiem,
    pewnie prędzej czy później i tak kupią jakiegoś neta - a przecież o to
    chodzi.
    Trzeba ludzi oswoić z internetem, formularzami - ile będziemy kratki
    zaznaczać - np spis powszechny - pierwszy taki w europie.

    Dalej:
    Później - to już chyba 2010 - byłem na debacie o planach miejscowych.
    Dwa razy się odbywał, bo płacz i lament.
    I to nie, żeby znów ISP, tym razem urzędnicy płakali, że jak to bez ich
    zgody maszt można budować.

    Podsumowując trochę się dziwię, że UKE ma siły i chęci debatować, jak
    słucha tylko lamentu.

    Latem zatrudniam wielu pracowników tzw sezonowych - płacę im na koniec
    dnia by nie musieć pamiętać ile kto był na budowie - pojęcia nie macie
    ile oni lamentują - to na fajki, to na chleb, to na mleko bo dzieci
    głodne, to zaliczkę to znowu że łopatę zgubił i nie będzie płacił bo
    robił by za darmo...
    W te wakacje postanowiłem już nie zatrudniać takiego elementu - podniosę
    ceny i zatrudnię normalnych chłopaków :) Zdrowie ważniejsze.

    Tak więc panowie - proszę nie lamentujemy - można być wysłuchanym to
    powiedzmy coś konstruktywnego.

    Osobiście pojadę na debatę o ile czas pozwoli, bo maj to napięty -
    ostatnie tygodnie przed sezonem a plaża długa :]

    Michał Matuszewski
    iNET NowoNET Gryfice

  • 19. Data: 2011-04-23 17:36:42
    Od: Michał Matuszewski <b...@n...pl>

    W dniu 18-04-2011 22:39, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
> [...]
    > wprowadzenia ustawowego wskaźnika jakości
    >
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6655&layout=3&page=text

    Mnie to by bardziej na debacie interesowało jakieś podsumowanie:
    1. jak się zmieniała ilość ruchu www, mail, p2p przez ostatnie lata?
    2. jakie są prognozy zmian tego ruchu uwzględniając okres dwóch lat,
    roku, kwartału?
    3. jakie wymagania mają dostawcy - np portale
    Coraz częściej potrzebny jest większy upload, bo download zwykle jest
    większy niż 1mbit.

    Prezes TPSA wspominał, że ma w domu łącze 100mbit fdx, jednak nie widzi
    potrzeby posiadania takiego łącza teraz, wystarczy 24mbit adsl (2? +?),
    jednak co za kilka miesięcy?

    pkt 1., 2., 3., ważne osobno dla kabli, jak i wszelkiej maści
    bezprzewodowych łączności.

    Dlaczego tego szukam?
    Jak mam projektować to warto wiedzieć jakie bedzie zapotrzebowanie np za
    10, 20 miesięcy.

    Co tam się wypisywać - święta są - wrócimy do tematu od wtorku.

    Michał

  • 20. Data: 2011-04-25 09:25:23
    Od: Biały <m...@c...pl>

    On 22 Kwi, 01:39, Anna Streżyńska Prezes UKE
    <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > telefonów, muszą rozłożyć to na godziny poza pracą. Srednia rozmowa
    > telefoniczna wg naszych statystyk 8,5 minuty.

    Ale jak sie robi takie byki, że w mailu po pierwszym logowaniu jest
    napisane :
    " Prosimy nie odpowiadać na ten list, gdyż został on wygenerowany
    automatycznie. Wszelkie uwagi dotyczące działania systemu prosimy
    zglaszać na adres: t...@t...gov.pl"

    a piszac na maila otrzymujemy :

    <t...@t...gov.pl>: host
    klin.teleinfrastruktura.gov.pl[193.110.137.223] said: 550
    5.1.1
    <t...@t...gov.pl>: Recipient
    address rejected:
    User unknown in local recipient table (in reply to RCPT TO
    command)

    to człowiek łapie za te słuchawke i kreci 22...

    --
    ZodiaK