  • 11. Data: 2010-03-15 15:19:21
    Temat: Re: dlaczego strzela LPG po wymianie świec na nowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>
    > Podobno, napięcie przebicia (potrzebne do przeskoku iskry) na LPG
    > jest o około
    > 20% wyższe (przy tej samej szerokości szczeliny). I o tyle wyższe
    > wystąpi
    > też na kablach, rozdzielaczu, wreszcie samej cewce. Przyznam że
    > źródeł
    > tej informacji nie mam, ale spotkałem ją kilkukrotnie i tłumaczy
    > ona zjawisko.

    Mowiac szczerze to troche by mnie zdziwila .. benzyna taka podatna
    ze przy nizszym napieciu iskrzy, czy p-b tak izolujaco wplywa na
    powietrze ?
    bo 80% w cylindrze to jednak powietrze.

    Tez jestem ciekaw ile w legendach ludowych prawdy.

    No ale jesli to prawda, lub alternatywnie inaczej - iskra na swiecy
    blyska, ale p-b nie odpala, to skutek i tak moze byc podobny -
    strzela w tlumiku.

    A w tlumiku strzela czy obudowe filtra powietrza otwiera ?

    Zupelnie z innej beczki to moze tez byc chyba za pozny zaplon,
    ewentualnie zbyt "zimna" swieca.

    J.

  • 12. Data: 2010-03-15 17:06:48
    Od: Wersja Demo <r...@X...pl>

    > Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Rozumiem jakby strzelał na
    > starych świecach ale na nowych ??

    Bo to nie swiece są źródłem problemu, tylko kable.

    Ale mozesz sprobowac jeszcze jednej sztuczki ... zbić przerwę
    na elektrodach do 0.9mm ... bo pewnie jest z 1.2mm.

    A jak nie pomoże to zmień też kable. Tylko nie kupuj żadnych
    tanich drutów, tylko porządne firmowe.

    --
    Krzysiek, Wieliczka i okolice.

  • 13. Data: 2010-03-16 08:06:19
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > A w tlumiku strzela czy obudowe filtra powietrza otwiera ?

    Strzela w obudowie filtra tak że nastąpiło spalenie filtra, obudowy i do
    tego wyskoczył wąż od odmy.

  • 14. Data: 2010-03-16 08:07:07
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Wersja Demo pisze:

> [...]
    > na elektrodach do 0.9mm ... bo pewnie jest z 1.2mm.
    >
    > A jak nie pomoże to zmień też kable. Tylko nie kupuj żadnych

    Tam jest moduł i jak już będę kupował to oryginalny.

  • 15. Data: 2010-03-16 11:52:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    szymo pisze:

    > Tam jest moduł i jak już będę kupował to oryginalny.

    Nie całkiem rozumiem, co masz namyśli pisząc "moduł".
    U mnie też jest moduł zapłonowy (jak chyba w każdym aucie od czasu
    pf125) a poza tym: cewka, rozdzielacz, kable WN i świece...

    Zapewne masz na myśli układ w którym nie ma kabli
    WN ani rozdzielacza, a cewki siedzą na świecach?

  • 16. Data: 2010-03-16 12:16:53
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Pacjent: Zafira 1.6 16v

    Jaki rocznik, jaka instalacja ?

  • 17. Data: 2010-03-16 15:22:30
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Baczek pisze:

    > Jaki rocznik, jaka instalacja ?

    2000 instalacja bez wtrysku producenta nie pamiętam

  • 18. Data: 2010-03-16 15:22:58
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Zapewne masz na myśli układ w którym nie ma kabli
    > WN ani rozdzielacza, a cewki siedzą na świecach?

    Ano tak.

  • 19. Data: 2010-03-16 15:24:56
    Od: szymo <s...@w...pl>

    szymo pisze:

    > 2000 instalacja bez wtrysku producenta nie pamiętam

    Z tego co mi się po głowie telepie to był autornik ale model to muszę
    sprawdzić i jutro odpiszę

  • 20. Data: 2010-03-17 10:35:28
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Z tego co mi się po głowie telepie to był autornik ale model to muszę
    > sprawdzić i jutro odpiszę

    Napisz prosze jak to sie tobie sprawuje. Bo jak szukam po forach to pisza ze
    tylko sekwencja do tych aut.
    Moze byc na priv