eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatoryRe: dwa alternatory
  • Data: 2010-07-16 08:26:20
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i1nnb5$5c8$1@inews.gazeta.pl...
    > Robert Wańkowski wrote:
    >> http://obrazki.elektroda.net/59_1187986595.jpg
    >> Pewnie taki jest ten regulator.
    >> Z amperomierzem będzie problem. Co można włączyć w szereg i
    >> mierzyć
    >> spadek napięcia? Żarówkę?
    > Raczej nic nie będzie potrzebne poza kawałkiem przewodu do ich
    > spięcia.
    > Alternator ma pewną niewielką rezystancje uzwojeń oraz diod
    > prostowniczych.
    > Pomimo działania regulatora przy obciążeniu maksymalnym
    > alternatory
    > będą zachowywać się bliżej jako źródło prądowe niż napięciowe
    > przez co

    Bo oprocz niewielkiej rezystancji ma jeszcze calkiem spora
    impedancje.

    > bardziej obciążony da mniejsze napięcie wyjściowe i się wyrówna
    > prąd.
    > (testowane na 2 alternatorach 55A od Żuka z oryginalnymi
    > reulatorami
    > podobnymi do tych ze zdjęcia).

    Tylko ze po dolozeniu regulatora wszystko sie zmienia - regulator
    jest dosc czuly i niewielka zmiana napiecia wyjsciowego mocno
    zmienia prad wzbudzenia.
    W efekcie moze byc tak ze jeden alternator zasila calosc a drugi
    uwaza ze napiecie i tak jest za wysokie.

    Nie wiem jak w poldku wyglada podlaczenie - nowsze samochody
    uzywaja pomocniczego prostownika, i to troche zmienia rozklad
    napiec - na tyle ze nie powinno byc problemow z laczeniem.

    Przy tym ze zdjecia jest jeszcze ciekawiej - elektromechaniczne sa
    mniej czule, ale prawdopodobnie maja wyjscie trojstanowe -
    wzbudzenie moze byc podlaczone pod pelne napiecie, przez rezystor
    lub odlaczone. W efekcie zapewne bedzie tak ze jeden alternator
    bedzie pracowal na pelnej mocy a drugi na pol gwizdka, albo jeden
    na pol a drugi wcale. Choc to wcale nie jest takie zle, bo to i tak
    lepiej niz 1:0 :-)

    Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
    wzbudzenia w obu alternatorach.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: