  • Data: 2022-11-13 08:08:19
    Temat: Re: e-toll
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-11-12 o 16:01, Shrek pisze:

    > No widać ty możesz nie sczaić co oznacza symbol banknotu a inni nie
    > śledzą wiadomości o sposobie opłat za autostrady i jak jadą na weekend w
    > maju, to nie przeglądają niusów z sylwestra.

    Jak jadą, to muszą się zainteresować, ale masz rację,
    że są tacy, co korzystają sporadycznie i mogą nie wyłapać.

    > No niewątpliwie nie pomaga, ale jak już pisałem - jak się zmienia system
    > opłat, to wypadałoby jakieś znaki postawić a już w ostateczności napisac
    > przy tym jebanym przycisku "nie płacimy na bramkach - zjedź na plac po
    > prawej stronie i tam znajdziesz szczegóły". Najlepiej rzeczywiście w
    > kilku językach.

    Tutaj się akurat zgodzę, ale znowu kwestia czasu.
    System opłat zmieniono chyba pod koniec 2021 to teraz pytanie
    jak długo utrzymywać te dodatkowe placyki z możliwością opłaty
    dla tych co nie wiedzą i są zaskoczeni? Tzn placyk jest, ale musi być
    jakaś bramka to rejestrująca i coś do płacenia - kto to będzie
    utrzymywał i za to płacił?
    Jak ktoś jeździ raz na pięć lat autostradą, to zaskoczy go zmiana sprzed
    kilku lat.

    > Można też podejść do obywatela jak do człowieka, ale kto to widział?
    > Jeszcze kierowcy pomyślą, że te autostrady i ich obsługa to jest dla nich!

    Można podejść ale są jakieś granice przystosowywania się obywatela
    do obowiązujących zasad.