  • 51. Data: 2007-01-25 13:50:07
    Temat: Re: ebay blokuje neo a przy okazji dsl-e z puli 83.
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    spit napisał(a):
    > Na dsl-ach z adresami 80. wszystko dziala na 83. juz nie...
    > Dzownilem do TP i stwierdzili ze nic nie moga poradzic...paranoja.
    > Jedyne wyjscie dla 83. to uzywanie w3cache..tylko jak dlugo ;)

    cały wątek jest do kitu, bo zawiera złe założenia.

    dsl nie jest do świadczenia usług dostępu do internetu (nie do tego
    został stworzony, a że sie da to inna sprawa). Zatem jak jesteś
    "operatorem na dslu" i twoją klasę adresową blokuje ktoś, to się
    zgłaszasz do swojego dostawcy. Ponieważ to nie jest usługa operatorska,
    to tpsa się spuszcza na drzewo, bo ich nie interesują argumenty typu:
    100 osobom nie działa.

    Rozwiązanie: załóż sobie porządne łącze _operatorskie_ i miej własną
    klasę adresową.
    Jak świadczysz usugi na dslu to jesteś patrząc od strony tepsy drobnym
    ich klientem, zatem sa pewne procedury zgłaszania takich rzeczy itd. ale
    to nie znaczy, ze będa cię traktować priorytetowo itp. część adresów
    tepsy siedzi w róznych bralcklistach i co ? oni pewnie cos z tym zrobią
    wczesniej czy później (wiem, że zaraz padnie stwierdzenie, ze "nic nie
    robią"). Ale to sprawa operatora. Zawsze możesz przestac być jego
    klientem. W sumie nic więcej nie zrobisz.

    Wojtek

  • 52. Data: 2007-01-25 14:33:25
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Uzytkownik "Robert CyberM" <c...@s...net> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wciskac kit sugerujac ze masz jakikolwiek wplyw na inne podmioty (czesto
    > za
    > granica) ? wypasiony serwis czy mega sciema ? postawie serwis ze zdjeciami
    > kwiatkow, potem podesle Ci znajomego ktory zostanie Twoim klientem i net
    > bedzie mu sluzyl wylacznie do ogladania tych kwiatkow... co zrobisz jak
    > serwis wylacze ? wyczarujesz klientowi ? zaplacisz mi za dalsze
    > prowadzenie ? badz realista, nic nie zrobisz dopuki mi nie bedzie zalezalo
    > zeby serwis byl dostepny, a jakbedzie mi zalezalo to sam bede sie staral
    > zeby Twoi klienci mieli do niego dostep.

    Stary o czym ty do mnie piszesz? Moze jeszcze brak watku o swiatyni
    opacznosci?

    Klient dzowni, to mowisz mu ladnie ze sie sprawa zajmiesz, potem slesz maila
    do ebaya
    ze maja cos pokopane, ewentualnie dzownisz, pare godzin pozniej slesz maila
    do klienta
    ze ebay bada sprawe i po problemie, wszyscy sa przynajmniej czesciowo
    zadowoleni.

    A ebay dostajac takie maile, wie wogole o problemie.

    A splawianie klienta od razu na sluchawce, ze paniieeee to nie do mnie dzwon
    se do
    ebaya, jest po prostu zalosne.

    eot

  • 53. Data: 2007-01-25 16:31:42
    Od: "spit" <s...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości
    > cały wątek jest do kitu, bo zawiera złe założenia.
    > Rozwiązanie: załóż sobie porządne łącze _operatorskie_ i miej własną klasę
    > adresową.
    >
    > Wojtek

    Juz sie od paru miesiecy mecze jak przejsc na symetryka,ale to nie takie
    proste...
    Ogolnie moglbym dostac od TPSA,3S,TK,FUTURO,CDP ,ale
    nie stac mnie zeby odrazu wziac ATM i pojawia sie problem oplacalnosci...

    1)TPSA za 2*2Mbit FR z LB z wszystkimi ich oplatami wychodzi ponad 2000zl
    brutto miesiecznie
    i na dodatek nie mam pewnosci czy kolejne podlacza jak bede w potrzebie
    ....a 4Mbity to dla mnie lekko za malo.
    2)3S moze mnie podlaczyc
    -(b.dobra cena za 1Mbit)jak sam pociagne do nich swiatlo - nie stac mnie
    (powiedzieli ze koszt ok 20.000zl).
    -(dobra cena za 1Mbit)pociagna sami swiatlo jak wezme lacze za min.2000zl
    netto-nie stac mnie.
    -(gorsza cena za 1Mbit) link po radiu 5GHz- nie chce radia bo 5GHz mam
    zagospodarowane na wlasne mosty.
    3)TK
    -marna cena i tylko radio
    4)FUTURO
    -marna cena i tylko radio
    5)CDP
    -jeszcz nie przyslali oferty ale tylko radio

    Chce wydac na poczatek na symetryka miesiecznie 1600zl bruto no max
    1800brutto i mam pewnosc ze bede bral wiecej co jakis czas ,
    ale od tych co chce to mnie zlewaja...bo im sie nie oplaca.
    Kilka dsl-i jakos wyzylowalem i chodza ok ,ale problem pojawil sie ostatnio
    jak skype wypuscil rozmowy glosowe z obrazem z kamer...
    Wczesniej udawalo mi sie wylapywac ruch skype i wrzucac na osobne lacze ,ale
    teraz z obrazem juz sie nie da ,a coraz wiecej klientow
    chce sie podlaczac i nie interesuje ich czy beda miec 500kbit,700kbit,1Mbit
    ,
    tylko czy beda mogli plynnie rozmawiac glosowo i miec plynny obraz z kamer
    ,a to juz da sie tylko z symetrykiem zrobic ...;(

    spit

  • 54. Data: 2007-01-25 19:51:45
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

> [...]
    > maila do klienta
    > ze ebay bada sprawe i po problemie, wszyscy sa przynajmniej czesciowo
    ale nie chodzi o czesciowe zadowolenie, tylko o mozliwosci ZALATWIENIA
    SPRAWY W 100%

    > A ebay dostajac takie maile, wie wogole o problemie.
    ebay jak ktos tu pisal wie i ma to gdzies

    > A splawianie klienta od razu na sluchawce, ze paniieeee to nie do mnie
    > dzwon se do
    > ebaya, jest po prostu zalosne.
    nikt tak nie robi ale tez nikt nie wcisa ze NAPEWNO bedzie zalatwione
    EOT
    --
    Robert CyberM

  • 55. Data: 2007-01-26 07:42:16
    Od: "Julius C." <j...@g...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > On Thu, 25 Jan 2007 12:20:24 +0100, Robert CyberM wrote:

    [...]
    > w przedmiotowej sprawie zas chodzi o to ze rzekomo najwiejszy serwis
    > aukcyjny na swiecie wchodzac na jakis rynek nie potrafi w sposob
    > niezawodny zapewnic do siebie dostepu z sieci najwiekszego dostawcy drutow
    > w tym kraju, a potem megazdziwienie ze ciagle sa i jeszcze dlugo beda w
    > cieniu allegro
    > --
    > futszaK

    Bicie piany.
    E-bay sobie policzył ile mu zamieszania porobiły
    "dzieci neostrady" i stwierdził, że się bardziej opłaca
    ich na razie odciąć. Jak mu przejdzie to włączy.
    I tyle.
    pozdrawiam
    jc

  • 56. Data: 2007-01-27 22:33:40
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 26 Jan 2007 08:42:16 +0100, Julius C. wrote:

    > Bicie piany.
    > E-bay sobie policzy? ile mu zamieszania porobi?y
    > "dzieci neostrady" i stwierdzi?, ?e si? bardziej op?aca
    > ich na razie odci?ae. Jak mu przejdzie to w??czy.
    > I tyle.

    na allegro w/w dzieci nie robia zamieszania ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 57. Data: 2007-01-27 23:46:35
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Robert CyberM napisał(a):
    > ale ja to wszystko rozumie (chyba jak wiekszosc) problem w tym ze jesli
    > wlascicielowi portalu (czy np. ebay) nie zalezy zeby dzialo to nic nie
    > zrobisz. przeciez nie wybudujesz punktu styku do najwiekszych portali zeby
    Jako Last Resort zostaje mu w swoim proxy lapac te polaczenia (o ile nie
    wymusza proxy w ogole) i sie podpiac do innego parent proxy selektywnie
    dla tego zwalonego serwisu...

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 58. Data: 2007-01-28 09:00:07
    Od: Mario <o...@o...pl>

    > no chwila ebay to zdaje sie biznes a nie towarzyski serwis wymiany towarow,
    > ja mam dbac zeby im bizne sie krecil ? no bez przesady to w ich interesie
    > jest zapewnic dostep tym ktorzy prowadza tam biznes i jesli czyjes
    > podejscie jest iscie z poprzedniej epoki to wlasnie ebay'a. problem
    > przeciez znaja i... maja gdzies

    Mówisz, że to problem Ebaya, a nie tepsy ? I zresztą, ze to nie Twój
    problem ? Twój, Twój, to Ty powinieneś zadbać o swoich klientów i
    zapewnić im dostęp do netu, a nie części netu.....Skoro Twój potencjalny
    dostawca nie daje Ci tego czego oczekujesz Ty (Twoi klienci), to czas go
    zmienić.......

    ja właśnie tak zrobię - z innego powodu.

    --
    MZ

    Freude am Fahren

    www.chlewik.pl

  • 59. Data: 2007-01-28 09:50:52
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 28 Jan 2007 10:00:07 +0100, Mario wrote:

    > Mówisz, że to problem Ebaya, a nie tepsy ? I zresztą, ze to nie Twój
    > problem ? Twój, Twój, to Ty powinieneś zadbać o swoich klientów i
    > zapewnić im dostęp do netu, a nie części netu.....

    zawsze bedzie to jedynie (w Twoim mniemaniu) czesc netu, chociazby dlatego
    ze zawsze znajdzie sie jakis serwis ktory lezy, jest niedostepny z czesci
    swiata, cokolwiek. Nie widze powodu aby z powodu ebay-a robic z tego jakis
    wyjatek.

    > Skoro Twój potencjalny
    > dostawca nie daje Ci tego czego oczekujesz Ty (Twoi klienci), to czas go
    > zmienić.......

    z deszczu pod rynne ?

  • 60. Data: 2007-01-28 10:50:05
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 25 Jan 2007 14:50:07 +0100, crazy bejbi wrote:

> [...]
    > robią"). Ale to sprawa operatora. Zawsze możesz przestac być jego
    > klientem. W sumie nic więcej nie zrobisz.

    Gadasz jak moj administrator ktory nie ma nawet sladowego pojecia o
    kosztach, bo w sumie nie od tego jest.

    Zdaje sobie sprawe, ze ktos zajmujacy sie dalsza odsprzedaza uslug
    powinien miec:
    1.Siec oparta na protokole BGP
    2.Zapewniona gwarancje zasilania na wszystkich wezlach
    3.Przynajmiej dwa niezalezne (od dwoch roznych operatorow) lacza w swiat.
    4.Porzadny markowy sprzet na servery,nie zas zebrane ze smietnika pecety
    kupione na allegro za stowe.
    5.Dzialajacy cala dobe serwis przyjmowania zgloszen o awariach.

    Niestety jest tak zwany REALIZM, oraz pewna droga dla rosnacego (w
    miare rosnacych wplywow) ISP (swiadczacego uslugi dostepu do Internetu dla
    klientow koncowych), ktora na dzien dzisiejszy, jesli chodzi o lacza w
    swiat wyglada mniej wiecej tak:
    1.Zaczynamy od tepsianego DSLa (wczesniej
    to bylo SDI :)
    2.Dokupujemy symetryka, przerzucajac dotychczasowego DSLa
    do roli dopalacza dla www.
    3.Wystepujemy do RIPE o przydzial wlasnej
    adresacji, uruchamiamy siec autonomiczna, wykupujemy drugiego symetryka od
    innego operatora, rezygnujemy z DSLa, albo zostawiamy do zasilania
    jakiegos proksiaka czy innej pomocniczej dzialalnosci.

    Niestety nie wszyscy dostawcy Internetu w polsze sa na etapie punktu
    trzeciego, zas kupowanie symetryka tylko dlatego ze jakis serwis www nie
    dziala (chociazby nim bylo wp.pl) to dzialanie nieoplacalne ekonomicznie.

    Sa prostsze metody juz opisane w tym watku, ktore sa do realizacji nawet
    jak sie ma siec z kilkoma uzyszkodnikami na tepsianym DSLu.

    A tak BTW SOA1, przynajmiej u mnie (klasa 83.8.0.0/13)

    Moze jakis ddos byl i poleciala cala klasa ?