  • 1. Data: 2007-01-23 15:13:59
    Temat: Kto zapłaci za błędy UKE delegatura Gdynia
    Od: VVD <p...@w...pl>

    Witam Wszystkich
    Nie mam zwyczaju pisać o problemach urzędów ale to już kuriozum.
    Własnie wystąpiłem w imieniu klienta ( małego operatora osiedlowego, który
    ma problem ze spółdzielnią) o wydanie decyzji naprawczej, czyli
    stwierdzenie stanu faktycznego, ze spółdzielnia odmawia "wpuszczenia"
    operatora na teren nieruchomości( dla zainteresowanych podstawa prawna 140
    Pr . tel i zapisy o polityce prowadzonej przez UKE).
    Kilka faktów. Spółdzielnia odmawia zgody na wykonania okablowania na terenie
    budynków z uwagi, że są inni operatorzy- jacy nie powiedzieli. uzyskałem
    jednak informację , że dziwnym trafem jeden z operatorów( oprócz TPSA) jest
    bliskim znajomym jednego z członków zarządu spółdzielni.
    Złozyłem wniosek do UKE , po pewnym czasie otrzymałem pismo. W tym momencie
    zaczyna się problem natury prawnej. Strona złozyła wniosek o wydanie
    decyzji, czyli rozstrzygnięcie sprawy administracyjnej w sposób zupełny
    poprzez wydanie indywidualnej i konkretnej decyzji. To co otrzymałem nie
    spełnia tych przesłanek. To pismo jest w stylu to nie do nas tylko do sądu
    powszechnego , my nie mozemy nic z tym zrobić. klasyczny obraz spychologii.
    Mając na uwadze chęć zachowania należytego obrazu urzędu w oczach opini
    publicznej , zadzwoniłem do urzędu.
    Nastąpił standard postępowania przez wykfalifikowanych urzędników:
    - nie było osoby kompetentnej i odpowiedzielnej
    - na moją uwagę, co do niewłaściwego rozstrzygnięcia sprawy( brak formalnie
    decyzji) poinformowano mnie, ze mam napisać pismo w tej sprawie.
    -Postanowiłem poinformować , że ja już złożyłem wniosek
    - otrzymałem informację, że ONI już rozstrzygnęli sprawę
    - zadałem pytanie czy to co otrzymałem jest decyzją
    - odpowiedź: "nie jestem kompetenny, nie znam sprawy"
    - poprosiłem telefonicznie o ponowne przeanalizowanie sprawy, zobaczymy.....
    Wnioski jakie się nasuwają:
    - Urząd nie potrafi działać skutecznie , nie realizuje swoich zadań czyli
    zapewnienie równego traktowania operatorów.
    - potrafi skutecznie odesłac do kogoś innego
    - Mały operator nie może liczyć na jakiekolwiek działanie urzędu z wyjątkiem
    pobrania opłat
    - Urzędnicy nie znają prawa i zapominają o zastosowaniu wykładni
    celowościowej.
    - Co ciekawe, w innych delegaturach przy takim samym stanie faktycznym
    zapadają odmienne decyzje , czyli decyzje stwierdzające stan faktyczny.
    Dlaczego takie same sprawy są róznie rozstrzygane.

    Zastanawiam się nad jednym, firma stoi , nie moze podłaczać abonentów,
    ponosi straty. Nie zarabia. Teraz pytanie kto za to zapłaci?czy:
    - spółdzielnia która odmawia wykonania instalacji kablowej?
    - urząd który już zapomniał do jakich celów powołany i zajmuje się pisamiem
    sprawozdań, traktując je jako priorytetowe?
    - przedsiębiorca który czeka?
    Odpowiedź, pozostawiam czytającemu
    Ja nadal czekam na decyzję, jeżeli jej nie będzie wystąpię ze skargą na
    opieszałość. Kiedy urzędnik zacznie odpowiadać za swoje błedy( proponuje
    żeby poczekał na pensje tak jak Operator na decyzje), na razie za błedy
    urzędnika odpowiada Przedsiebiorca.

    --
    "DA NANG DA DUNG"
    www.vvd.iq.pl

  • 2. Data: 2007-01-23 15:55:50
    Temat: Re: Kto zapłaci za błędy UKE delegatura Gdynia
    Od: "loksim" <l...@w...onet.pl>

> [...]
    > opieszałość. Kiedy urzędnik zacznie odpowiadać za swoje błedy( proponuje
    > żeby poczekał na pensje tak jak Operator na decyzje), na razie za błedy

    zeskanuj odpowiedz z uke i upublicznij
    zwlaszcza personalia urzednika, ktory podpisal odpowiedz oraz sygnature /
    inicjaly pracownika, ktory przygotowal pismo

    loksim

  • 3. Data: 2007-01-23 15:58:30
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    Bo to jest polska, i masz mega biurokracje, urzedasy sa tylko od pobierania
    oplat oraz spychologii, no i walki z przedsiebiorcami zeby nie było im za
    latwo. Wszystko trwa latami. W polsce pracuje ponad 580 tyś ludzi w
    administracji publicznej (to wiecej niż w USA ktore maja okolo 290 mln
    ludzi) , w 1990 roku było to 180 tyś, a nie było komputerów.
    Podatki przekraczja 60% dochodu (45% ZUS, 19% dochodowy,22% VAT). Ustroj
    bardziej przypomina feudalizm, gdzie król (premier) mówi w tym roku burżuje
    emeryty nie dostaną podwyżki, a biedaki tak, bo głosowali na mnie !!

    Lee

  • 4. Data: 2007-01-23 16:22:38
    Od: VVD <p...@w...pl>

    loksim wrote:

    > zeskanuj odpowiedz z uke i upublicznij
    > zwlaszcza personalia urzednika, ktory podpisal odpowiedz oraz sygnature /
    > inicjaly pracownika, ktory przygotowal pismo
    >
    > loksim
    dam im szanse
    obiecuje jednak , że za 2 tygodnie jak nie dostanę odpowiedzi to umieszczę w
    tym miejscu link
    --
    "DA NANG DA DUNG"
    www.vvd.iq.pl

  • 5. Data: 2007-01-23 22:28:10
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    > Zastanawiam się nad jednym, firma stoi , nie moze podłaczać abonentów,
    > ponosi straty. Nie zarabia. Teraz pytanie kto za to zapłaci?czy:

    Jest metoda, która stosują firmy budowlane przy przeciąganiu wydania decyzji
    PNB albo decyzji WZiZT. Po terminie występuja do urędu z rozczeniem o straty
    wynikające z opóżnienia wydania decyzji a ponieważ to nic nie daje, to z
    podobnym rozczeniem występują (!) osobiście pod adredsem urzędnika, który
    piastuje właściwą funkcje. Nie słyszałem aby ktoś wygrał w ten sposób
    pieniądze, ale stan takiej ostrej wojny pomiędzy inwestorem a urzędem
    powoduje, że urząd bardziej się stara i przynajmniej terminów pilnuje.

    polecam

    W.

  • 6. Data: 2007-01-24 07:43:39
    Od: VVD <p...@w...pl>

    Wojciech Apel wrote:

> [...]
    > inwestorem a urzędem powoduje, że urząd bardziej się stara i przynajmniej

    A dziekuje
    Myslę że to może to okazać się to bardzo skuteczną bronią. Bo w takiej
    sytuacji sam urzednik staje się zainteresowany w załatwieniu sprawy,
    wreszcie sam odczuje konsekwencje swoich działań. Jestem ciekaw ilu
    urzędników , z obecnie zasiadających na stanowistkach prowadziło
    kiedykolwiek własną działalność. Z ciekawości zrobiłbym też test z wiedzy
    o teleinformatyce np. ile par jest w skrętce. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.
    --
    "DA NANG DA DUNG"
    www.vvd.iq.pl

  • 7. Data: 2007-01-24 14:39:53
    Od: m...@t...pl

    pochwalisz sie jakie bloki to sa ? bo tez z UKE mam jazdy odn bloku
    koło władkaIV-go,,

  • 8. Data: 2007-01-25 23:43:32
    Od: MarC0 <n...@p...pl>

    VVD napisał(a):
> [...]
    > powszechnego , my nie mozemy nic z tym zrobić. klasyczny obraz spychologii.

    Witam
    Ja miałem przyjemność kontaktu z delegatura mazowiecką.

    05.12.06 złożyłem wniosek o wstęp do budynku TBS.

    .... tutaj dużo by pisać jakie problemy miałem :( ....

    W dniu 19.01 złożyłem wniosek o opinie w mojej sprawie.
    24.01 miałem już odpowiedź. ( 3 dni robocze!) 8-)
    Wczoraj 25.01 już podpisałem umowę z TBS :)

    Mój przepis:
    składasz wniosek ( http://ask.stacja-net.pl/Wniosek.doc )
    Dobrze jak do wniosku załączysz jakieś zamówienie mieszkańca budynku na
    twoje usługi.

    czekasz cicho 30dni.

    Potem atakujesz osobiście ich o praktyki monopolistyczne, niedotrzymanie
    terminów itp. ( miej w teczce juz przykład umowy jak by zmiękli ;-) to
    od razu przedstawiaj im do zaakceptowania lub ewentualne do poprawki).
    Jak dalej się będą upierać przy swoim poproś o każdą ich odpowiedź ustną
    na twoje argumenty o przesłanie ich w formie pisemnej (możesz też
    pokusić się o nagranie waszej rozmowy).

    Opisz swoja sytuacje w mailu do UKE i poproś o komentarz/opinie w tej
    sprawie. Następnie idź tą opinią do spółdzielni.

    Dalszej drogi nie przetarłem - TBS wymiękł :)

    Powodzenia!
    Marek
    http://ask.stacja-net.pl

  • 9. Data: 2007-01-26 18:08:52
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    MarC0 napisał(a):

    > Mój przepis:
    > składasz wniosek ( http://ask.stacja-net.pl/Wniosek.doc )
    > Dobrze jak do wniosku załączysz jakieś zamówienie mieszkańca budynku na
    > twoje usługi.

    właśnie zrobiłeś dużo dla polskiego internetu

    zrobiłbyś jeszcze więcej, jakbyś wrzucił na www też umowę, jaką
    podpisałeś. Na pewno zostanie dla potomnych. Serio. wiele osób ci bardzo
    podziękuje.

    Wojtek

  • 10. Data: 2007-01-26 18:23:21
    Od: VVD <p...@w...pl>

    MarC0 wrote:

> [...]
    > sprawie. Następnie idź tą opinią do spółdzielni.
    > >>
    > Dalszej drogi nie przetarłem - TBS wymiękł :)

    Witaj
    Obecnie wystapię do urzedu z zapytaniem o stan sprawy.
    Czy mogłbys podac mi sygnature decyzji UKE. chciałbym się na nią powołać.
    Urzed nie moze w identycznych sytacjach dokonywac róznych
    rozstrzygnieć/decyzji.
    Mam tez prosbę do innych jezeli otrzymali decyzje UKE stwierdzajaca stan
    naruszenia art 140 Pr. tel. , to prosiłbym o info z nr decyzji( skan) oraz
    podaniem która delegatura go wydała.
    Z góry dziekuję
    --
    "DA NANG DA DUNG"