  • Data: 2023-10-18 15:46:15
    Temat: Re: "gumowa" powłoka termoprzewodząca w domowych warunkach
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-10-18, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Niestety gołe aluminium nie nadaje się do lutowania bo pcb się ślizgają
    > a trzymanie ich ręcznie odpada (gorące i brak rąk). Nagrzewnice
    > fabryczne mają dodatkowe wsporniki, ale one podwyższają jeszcze o kilka
    > cm cały stół. Ja chce mieć o jak najmniejszej wysokości, więc chcę
    > sprawdzić opcje typo powłoka antypoślizgowa.

    A nie da się zamontwać jakiś klipsów/spreżynek? Mogą mieć parę mm
    wysokości.

    > Są gotowe termopady [1] o dośc sporych rozmiarach, mógłbym je
    > wykorzystać, ale zanim to zrobię, pytam o to czy mam jeszcze inne opcje,
    > typu psikanego bądź malowanego.
    >
    > Ktoś może podpowiedzieć coś, co by się nadało do tego nietypowego
    > zastosowania?

    Poszukaj dwuskładnikowych silikonów termoprzewodzących (po tym haśle).
    One są zwykle wypeniane tlenkiem glinu. Nie wiem jak będzie z
    mechaiczną trwałością bo te, których używałem były do wypełniania, nie
    konstrukcyjne, ale można spróbować.

    Tu pierwszy link z brzegu i też do wypełnień:
    https://www.blelektronik.com.pl/produkty/preparaty-s
    ilikonowe/2-skladnikowe-zalewy-silikonowe-do-hermety
    zacji-warstwa-powyzej-8mm/

    poza tym z nędzną termoprzewodnością. Coś 1.5-2 W/mK się na pewno gdzieś
    znajdzie.

    --
    Marcin