    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [hrdw] ssd ze zrownoleglaniem
    Date: Tue, 14 Feb 2012 11:57:08 +0000 (UTC)

    Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):

    > Widzisz, powyzsze stwierdzenie jest kluczowe, po prostu sprzet sie na
    > tyle szybko zmienia, iz 1-1.5 roku przerwy, powoduje ze wiekszosc
    > informacji mamy nieaktualnych

    > O sprzęcie mozna teoretyzowac na poziomie wewnetrznej budowy, co jak co,
    > producent decyduje co jest w srodku, a tu istotne sa koszty.

    > Zwiększanie częstotliwości CPU zatrzymała fizyka, ciepło etc. Znacznie
    > taniej zwielokratniać moduły (cpu/cache na jednej płytce). W przypadku
    > SSD jest jeszcze sporo możliwości, szczegolnie ze super wydajne
    > urzadzenia nie znajduja ekonomicznego uzasadnienia( bo mozna osiagac
> [...]

    jesli o mnie chodzi to chcialem/chcialbym sobie wyrobic pojecie
    o tym jak to bedzie z dyskami w ciagu nastepnych lat -

    (opcje sa dwie - albo sie to bedzie rozwijalo dosyc szybko
    albo sie to bedzie rozwijalo dosyc wolno czyli nie za bardzo)

    np dyski mechaniczne sa limitowane mechanicznie czyli
    moglbym podejrzewac ze w ich wypadku moglabybyc mozliwosc
    dojechania do sciany i wolnego rozwoju

    z tego co teraz kojarze w przypadku ssd raczej sa mozliwosci
    sporego rozwoju tak ze generalnie zalozylbym ze poprawia
    to tzw 'weariness' dorobia zrownoleglenia i mozna sie
    spodziewac ze dyski przekroczą nawet 5GB/s itp

    mw takie pojecie chcialem sobie wyrobic i poki co przy takiej
    optymistycznej 'hipotezie' poprzestane -
    wiecej istotnych szczegolow zawsze byloby ciekawe ale na
    codzien sie nie zajmuje sprzetam i nie znam sie na tym

    (inaczej jest wlasnie z prockami, nie mozna ich latwo
    zrownolaglad, robienie wielu rdzeni jest wlasnie drogie,
    a 'rozszerzanie' procka wszerz odchodzi tylko w bardzo
    ograniczonym zakresie dla specyficznych przypadkow (ale
    i tu jestem ograniczonym optymista) [uzywam slowa optymista
    w korelacji do rosnacej mocy przetwazania bo zawsze
    przyjemnie jak nowy procek na chacie jest 5 razy mocniejszy
    niz stary)