  • Data: 2022-01-12 03:02:41
    Temat: Re: interpretacja zachowania dysku
    Od: a...@p...com szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Jan 2022 00:42:14 GMT
    doszła do mnie wiadomość <GtpDJ.41446$Imt7.20696@fx09.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    przynajmniej nie w oficjalnej onterpretacji. Co se tam producent zrobil to inna
    inkszosc.
    powinien juz miec bledow odczytu i tak sie stalo. To oczekiwana reakcja po
    badblocksach z zapisem.

    >No właśnie to chyba mój pierwszy taki przypadek, że dysk mi się sypie
    >jakoś łagodnie. Zwykle idzie to lawinowo, lub od razu zdechł pies.
    >
    >Nb. odnosnie dyskusji, tam w zasadzie jest napisane
    >"Reallocated_Event_Count" a nie ilość bloków/sektorów. Nie wiemy
    >(wiemy?) jak to dysk liczy i co np. kończy takie zdarzenie. Więc te
    >Offline_Uncorrectable to może spokonie się mieścić w 2ch takich "event".
    >
    >Innymi słowy w zasadzie nic nie wiadomo poza tym, że coś się dzieje.

    Sprawa jest prosta, dysk ma dwie tabele reallokowanych sektorów,
    "fabryczne" - P-List i powstałe u usera końcowego G-List.
    Jeśli jakiś sektor zostanie reallokowany u usera, to musi trafić do
    G-List, nie ma w dyskach innej, "tajnej" tabeli na takie sektory,
    translator musi znać nowe adresy sektorów po podmianie.
    197 to sktory, które odczytują się z błędem i algorytm korekcji nie
    może tego błędu naprawić, mogą sobie tkwić w takim stanie do usranej
    znaczy się usłanej różami całkowitej śmierci dysku.
    Naprawa polega na zapisie do takiego sektora i weryfikacji, jak się
    zweryfikuje poprawnie, to sektor nie jest reallokowany, jak znów jest
    błąd, to sektor trafia do G-List w której też zapisywany jest adres
    sektora zamiennego.
    Takie sektory nie powstają bez powodu, ich obecność może świadczyć o
    kłopotach z nośnikiem czy innych problemach, dysk przestaje być
    "zaufany" i moim zdaniem powinien zostać objęty wcześniejszą
    emeryturą, ewentualnie można go stosować jako magazyn na mniej ważne
    dane.
    Victoria i MHDD dają sobie radę w naprawie takich sektorów bez
    ruszania reszty danych na dysku.