  • Data: 2022-01-12 01:42:14
    Temat: Re: interpretacja zachowania dysku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-01-11, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > No nie do konca.
    > 197 to sektory czekajace na przemapowanie. One nie beda juz reuzyte. A przynajmniej
    nie w oficjalnej onterpretacji. Co se tam producent zrobil to inna inkszosc.
    > Czyli po zapisie beda juz w innym miejscu. Wyzerowane 197 to znak ze dysk nie
    powinien juz miec bledow odczytu i tak sie stalo. To oczekiwana reakcja po
    badblocksach z zapisem.

    > To ze sektory padaja to loteria ale nie znaczy ze ruszy lawina. Tak
    > jak pisalem, mam pare dyskow ktore wg coponiektorych powinny znalezc
    > sie w smieciach a dzialaja wesolo i bezproblemowo od lat.

    No właśnie to chyba mój pierwszy taki przypadek, że dysk mi się sypie
    jakoś łagodnie. Zwykle idzie to lawinowo, lub od razu zdechł pies.

    Nb. odnosnie dyskusji, tam w zasadzie jest napisane
    "Reallocated_Event_Count" a nie ilość bloków/sektorów. Nie wiemy
    (wiemy?) jak to dysk liczy i co np. kończy takie zdarzenie. Więc te
    Offline_Uncorrectable to może spokonie się mieścić w 2ch takich "event".

    Innymi słowy w zasadzie nic nie wiadomo poza tym, że coś się dzieje.

    --
    Marcin