eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak nazywają się te testyRe: jak nazywają się te testy
  • Data: 2012-04-10 00:09:15
    Temat: Re: jak nazywają się te testy
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-04-06 09:40, Adam Wysocki pisze:
    > mk<reverse_lp.pw@myzskm> wrote:
    >
    >> Czy chcemy tego, czy nie, nasze życie i zdrowie zależy od poprawnej
    >> pracy systemów mikroprocesorowych -- pewnie jeszcze częściej niż nawet
    >> nam, elektronikom, się to wydaje.
    >
    > Zależy - i w takich zastosowaniach stosuje się rozwiązania takie jak np.
    > MISRA - ale nie znam szczegółów, słyszałem o tym tylko

    Owszem stosuje się. Koderzy przeklinają, a hakerzy to już nie wiem co ;-)
    Ot taki nadwrażliwy dodatek do kompilatora sprawiający, że gęsto sypią
    się warningi (błędy MISRA).
    Mam nadzieję, że nikt nie wierzy w to, że dzięki tworzeniu kodu zgodnego
    z MISRĄ dostajemy bezbłędne i bezpieczne oprogramowanie.

    > (i chętnie poczytałbym
    > więcej, ale wygląda na to, że dostęp jest płatny).

    http://supp.iar.com/FilesPublic/UPDINFO/004916/arm/d
    oc/EW_MisraC2004Reference.ENU.pdf
    (patrz rozdział "MIRSA C:2004 rules reference")

    Istnieją i inne automatyczne sprawdzacze kodu -- chociażby w Eclipse/CDT
    dostępna jest taki sprawdzacz wywoływany przez wybranie z menu "Run
    C/C++ Code Analysis".

    > A z drugiej strony przeraża mnie komplikowanie prostych systemów. Rzeczy
    > takie jak np. hamulce, czy sterowanie przepustnicą, powinny być proste,
    > mechaniczne, niezależne od elektroniki ani jakiegokolwiek softu,

    No i dochodzimy do istoty sprawy. Przy takim postawieniu spraw
    natychmiast nasuwa się pytanie: czy to będzie w ogólnym rozrachunku
    bezpieczniejsze? Bez ABS, ASR? Skąd taka dysproporcja zaufania do
    mechaniki i elektroniki?
    Poduszkę powietrzną też należy odpalać czysto mechanicznie? Potrafi zabić...

    > a do
    > tego failsafe powinien być zrealizowany by design (np. hamulce w pociągu,
    > pozwalające kręcić się kołom, gdy jest ciśnienie w przewodach - gdy wagon
    > się odczepi lub przewód hamulcowy uszkodzi, to hamulce zakleszczają się
    > na kołach i wyhamowują skład).

    Warto zaaplikować w polityce.

    pzdr
    mk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: