  • Data: 2021-11-25 14:52:11
    Temat: Re: jak to możliwe
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-24 o 21:57, sundayman pisze:
    > Jest sobie metalowa zamykana na drzwiczki skrzynka. Taka wysokości może
    > 80 cm. Stoi na ulicy w mieście, na betonowym fundamenciku. W niej jakaś
    > tam automatyka i modem GPRS. Modem ma małą antenkę GSM.
    > Antenka jest zamknięta w środku, w tej metalowej skrzyni.
    > Skrzynia z nierdzewki, ale to chyba nieważne.
    > Nie ma w niej otworów, tylko od spodu 2 dziury 5cm, którymi wchodzą
    > kable jakieś z zasilaniem itp.
    >
    > I kuśwa pełen zakres sygnału GSM.
    > No jak to możliwe ? A Faraday to pies ?

    Ze 20 lat temu w jakichś papierach o EMC czytałem, że dowolny otwór w
    ekranie degraduje ekranowanie mniej więcej tak jak okrągły otwór o
    średnicy równej najdłuższemu wymiarowi tego otworu.
    Jak drzwiczki nie mają sprężynek zapewniających kontakt to mamy otwór
    większy od całej obudowy.

    Drugi temat jest taki, że jak nawet mamy mały otwór, ale przechodzi
    przez niego przewód bez odpowiedniego filtra w miejscu przejścia to
    zakłócenia swobodnie przenikają po tym przewodzie.
    P.G.