  • 31. Data: 2009-10-19 18:35:45
    Temat: Re: jaka lustrzanka Olympus ?
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Niestety, klapa naprawiona i aparat znowu jest dyżurnym aparatem
    > plecakowym.

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 32. Data: 2009-10-19 19:02:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Z ciekawości - na czym to spieprzenie polega? Czyżby wadliwe działanie
    > stabilizacji powodowało, że wydłużenie czasu ekspozycji zwiększa szanse
    > na uniknięcie poruszenia zdjęcia?

    Do końca chyba nie wiadomo - coś tam (matryca) wpada w drgania podczas
    otwierania migawki, ale nie zawsze.
    Tu info:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/EP1/EP1BLUR.HT
    Wkurza to, bo praktycznie wszystkie zdjęcia robię trzema strzałami, a i
    tak bywa, że żaden nie jest perfekcyjny. A potem sort, co trwa
    niepotrzebnie.
    Aktualizacja odrobinę pomogła, ale nie do końca.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-10-19 19:11:09
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 19 Paź, 17:33, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Albo od razu C2000 z XX wieku :)
    > Sorry, ale głupia rada - kupować jakościowe truchło w imię rzekomej
    > trwałości obudowy.

    Czasami, żal mi ciebie, fotograficzny impotencie. Idź zmasakruj kilka
    fotek, to wychodzi ci zdecydowanie najlepiej.

  • 34. Data: 2009-10-19 19:20:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nieznajomy pisze:
    > Idź zmasakruj kilka
    > fotek, to wychodzi ci zdecydowanie najlepiej.

    Adam - zyskałeś uznanie u znajomego Nieznajomego ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 35. Data: 2009-10-19 19:33:36
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >Hahahaha ...
    >Jak ktoś wcześniej srał na system, którym teraz sam robi zdięcia, to
    >musi wymyśleć jakąś wyssaną z palca teoryjkę aby się wytłumaczyć,
    >dowartościować, "chwalić swój ogonek" ....

    No ale akurat ma racje. Nowe serie z 12Mpix matrycami (czyli 600-tki i
    E-30) daja zauwazalnie lepszy obraz (na wyzszych ISO) niz poprzednie modele
    (wlacznie z E-3). No i dynamika nieco lepsza. Wg. mnie E-30 jest swietna,
    bardzo ladne obrazki wypluwa z siebie i dysponuje mega ergonomika i
    funkcjonalnoscia (jesli chodzi o obsluge). Szkoda tylko, ze nie uszczelnili
    korpusu :( Choc w sumie oblalem ja Cola niedawno i poza tym, ze mi sie
    przyciski na dole (pod ekranem) troche zlepily z obudowa, to wszystko
    dziala :)

    Thomas

  • 36. Data: 2009-10-19 19:55:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Adam - zyskałeś uznanie u znajomego Nieznajomego ;)

    Normalnie czuję się jakbym wygrał konkurs wiedzy o Leninie w przedszkolu
    i pani mnie wywołuje na apelu... :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość to czas, gdy już wszystko człowiekowi wisi i to jest fajny czas/

  • 37. Data: 2009-10-19 20:47:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Normalnie czuję się jakbym wygrał konkurs wiedzy o Leninie w przedszkolu
    > i pani mnie wywołuje na apelu... :)

    A za inne przyjemności zapłacisz kartą MasterCard :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 38. Data: 2009-10-19 20:48:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Thomas pisze:

    > No ale akurat ma racje. Nowe serie z 12Mpix matrycami (czyli 600-tki i
    > E-30) daja zauwazalnie lepszy obraz (na wyzszych ISO) niz poprzednie
    > modele (wlacznie z E-3). No i dynamika nieco lepsza.

    A mi się właśnie przypomniał post (chyba Mateusza Ludwina) z linkiem do
    przedpremierowych zdjęć z E-30, gdzie szum był niemiłosierny i DR
    nieszczególna, a mowa o ISO200 :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 39. Data: 2009-10-19 21:06:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:

    > A mi się właśnie przypomniał post (chyba Mateusza Ludwina) z linkiem do
    > przedpremierowych zdjęć z E-30, gdzie szum był niemiłosierny i DR
    > nieszczególna, a mowa o ISO200 :D

    Dlatego w sumie to jest wielka tajemnica. Ale zdaje się, że pen oraz 6x0
    to ta sama matryca o dużym dr i przyzwoitych szumach na wyższym iso,
    natomiast 30D to inna matryca, ale nie znam obrazu więc się nie wypowiadam.
    Żeby nie było różowo - naprawdę fajne cienie dostępne są tylko przy 100iso.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porażka na maxa, żenua, polewka, a ja jestem kul-gostek, spox no i szacun!/

  • 40. Data: 2009-10-19 21:13:15
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A mi się właśnie przypomniał post (chyba Mateusza Ludwina) z linkiem do
    > przedpremierowych zdjęć z E-30, gdzie szum był niemiłosierny i DR
    > nieszczególna, a mowa o ISO200 :D

    DR to ona ma na ISO200 najwieksza (rozpietosc) akurat.
    Co do szumow.. no sa jak to w Olkach (widoczne ostro od ISO800), ale kij z
    tym. Ja sie ciesze, pstrykam fotki i nie onanizuje sie przed ekranem
    ogladajac 1:1. Proste. Duzych formatow tez nie robie wiec mi tam powiewa.
    A ergonomia obslugi bardzo mi pasuje. Co do szumow to w E-30 jest on dosc..
    hmm.. przyjemny, ma mila dla oka strukture i nie jest tak widoczny, poza
    tym pozbyli sie bandingu - nie ma go nawet przy ISO3200.

    Thomas