  • Data: 2012-03-09 13:47:56
    Temat: Re: [językoznawstwo] czym sie różni drut od pręta?
    Od: "W.Kr." <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    BartekK napisał(a):
    > W dniu 2012-03-08 20:23, Adampio pisze:

    > Nie wiem, ale wg ludowych podziałów może ze sposobu produkcji? Drut
    > (miedziany, stalowy, itp) się ciągnie, a pręt (np zbrojeniowy, gładki
    > lub karbowany) - kuje lub odlewa
    >
    > --

    Pręty, w tym i stalowe też są ciągnione a nawet wyciskane.
    Zatem nie technologia decyduje a proporcje dwu wymiarów poprzecznych
    do tego trzeciego, podłużnego.
    Ale wyobrazić sobie drut o metrowej średnicy i długi na kilometr jest
    trudno i do tego nazwać to coś drutem?
    Ale z definicji jest to drut.
    Ukłony,
    W.Kr.