    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kamera HD: już się gubię :)
    Date: Mon, 14 Sep 2009 00:31:34 -0700 (PDT)

    On Sep 13, 2:39 pm, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Piszą tam: "full Hd Full HD 1920x1080 w formacie AVCHD" ale niżej w opisie
    > jest, że nagrywa 1080i. Czyli jak to jrst z tym full HD ? Ma być bez
    > przepltu czy z przeplotem ?

    Full HD to rozdzielczość 1920x1080. Przeplot to zupełnie osobna
    sprawa.

    > Czy warto dopłacić do 1080p (jaki model ?) czy 1080i jest wystarczającym
    > standardem ?

    Czy warto dopłacać do pickupa, czy kabriolet mi wystarczy?
    Do czego chcesz używać materiału z kamery? Jeśli to ma trafiać na DVD
    czy BD, to potrzebujesz przeplotu, bo po cholerę Ci 2x za wysoka
    rozdzielczość w 2x za niskiej FPS? Normalny TV HD pracuje w "50fps x
    1920x540" (1080i). Ruchomy obraz jest płynniejszy, niż przy "25fps x
    1920x1080" (1080p). Zrobienie DVD z progresywnego materiału jest już w
    ogóle drapaniem się w lewe ucho prawą stopą.

    Natomiast jeśli materiał ma być przeznaczony do prezentacji na
    komputerach, przez rzutniki multimedialne itp., albo wręcz ma stanowić
    surowiec do produkcji kinowej (względnie transfer na taśmę filmową) to
    praca w 1080p będzie preferowana - z wszystkimi swoimi zadami i
    waletami.

    Jasne, idealnie to kamera powinna mieć możliwość wyboru trybu i do
    tego jeszcze wspierać 24fps dla kina - ale może być problem z
    funduszami (4kPLN). Ja miałem wybór (ograniczony budżetem, nie
    dostępnością na rynku) pomiędzy 3ccd w 1080i a 1ccd 1080i/p i wybrałem
    to pierwsze, obraz po konwersji na progresywny w postprocesie
    (deinterlacing) wygląda wystarczająco dobrze, żeby mnie zadowolić.

    Marek