  • Data: 2019-03-22 16:31:27
    Temat: Re: karty RFID
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-22 o 15:03, J.F. pisze:

    > Kombinacja - bo wirnikow bylo wiecej niz sie naraz wsadzalo do maszyny.

    Kombinacja razy permutacja.

    > Na ile sie orientuje, to istotnie podobnie - szyfrant ustawial jakies 3
    > litery,
    > po czym je dwa razy wpisywal.

    Prawie na pewno nie ustawiał tylko ustalał.
    Czyli tak jak pisałem. Ustawiał według 3 liter z klucza, ustalał sobie
    jakieś swoje, które dwa razy nadawał i potem ustawiał wirniki według
    tych 3 swoich.

    Nie piszę z pamięci tylko z wyobraźni. Nie potrafię sobie wyobrazić
    innego scenariusza używania maszyny w połączeniu z informacją o
    dwukrotnym szyfrowaniu na początku 3 liter.

    Dlatego tylko prawie na pewno.

    > Enigma wypluwala 6 zaszyfrowanych liter,
    > ktore po stronie odbiorczej mogly sluzyc do weryfikacji poprawnosci
    > ustawien, a Rejewskiemu mocno ulatwily zlamanie.
    >
    > Ale odbiorca musial znac te 3 litery do ustawienia, i raczej nie powinny
    > byc one transmitowane przez radio, bo wtedy by znacznie spadla ilosc
    > kluczy (tylko wirniki i kabelki).

    Według mnie znał 3 litery pochodzące z klucza i tak ustawiał maszynę.
    Odbierał 6 znaków - jak po rozszyfrowaniu były dwa razy te same 3 litery
    to tak ustawiał maszynę i rozszyfrowywał dalsze znaki.
    P.G.